-4°C

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Urząd Stanu Cywilnego w Skawinie – informacje

Urząd Stanu Cywilnego w Skawinie – informacje

05-11-2020

W jaki sposób można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego oraz zgłoszenie jego utraty lub uszkodzenia? Jak uzyskać odpis aktu stanu cywilnego, zaświadczenie z Rejestru Mieszkańców lub Rejestru PESEL? Poniżej znajdą Państwo odpowiedzi i informacje, jak funkcjonuje Urząd Stanu Cywilnego UMiG w Skawinie.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego oraz zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego można złożyć:

  • za pośrednictwem platformy ePUAP (dla osób posiadających profil zaufany);
  • osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty:
    - tel.: 12 277 01 61,
    - tel.: 12 277 01 62.

Nie obowiązuje rejonizacja przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.

Odbiór dowodu osobistego następuje osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty:

  • tel.: 12 277 01 61,
  • tel.: 12 277 01 62.
     

Rejestracja zgonów odbywa się bez wcześniejszego umówienia wizyty. Zgon można zarejestrować w godzinach pracy Urzędu:

  • tel.:12 277 01 71,
  • tel.: 12 277 00 07,
  • tel.: 12 277 01 70.

Dokumenty do ślubu kościelnego lub cywilnego oraz sprawy związane z uznaniem ojcostwa, rejestracją (wpisy) zagranicznych dokumentów stanu cywilnego, zmianą imienia lub/i nazwiska, sprostowaniem lub uzupełnieniem aktu stanu cywilnego - można uzyskać osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty:

  • tel.:  12 277 01 71,
  • tel.: 12 277 00 07,
  • tel.: 12 277 01 70.

Załatwienia sprawy związanej z wydaniem odpisu aktu stanu cywilnego, zaświadczeniem o stanie cywilnym, zaświadczeniem z Rejestru Mieszkańców lub Rejestru PESEL - wnioski w tych sprawach można złożyć:

  • elektronicznie przez platformę e-PUAP (dla osób posiadających profil zaufany);
  • za pośrednictwem poczty na adres Urząd Stanu Cywilnego, Rynek 3, 32-050 Skawina;
  • poprzez wrzucenie specjalnej koperty do odpowiedniego pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do Urzędu Miasta i Gminy Skawina, Rynek 14 (dziennik podawczy).

Sprawy meldunkowe można załatwiać:

  • za pośrednictwem platformy ePUAP (dla osób posiadających profil zaufany);
  • osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty:
    - tel.: 12 277 01 61,
    - tel.: 12 277 01 62.   

Postępowania administracyjne w sprawie wymeldowania  - osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty:

  • tel.:12 277 01 60.

Pesel dla cudzoziemca można załatwić osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty:

  • tel.: 12 277 01 61,
  • tel.: 12 277 01 62.

Zaplanowane uroczystości zawarcia związku małżeńskiego będą odbywały się zgodnie z harmonogramem. Maksymalna liczba uczestników uroczystości wynosi 5 osób (w tym osoby zawierające małżeństwo oraz świadkowie). Podczas ceremonii zawarcia związku małżeńskiego obowiązują wszystkie wytyczne sanitarne.


Nie masz jeszcze Profilu Zaufanego?

Większość spraw urzędowych możesz załatwić bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że korespondencję prześlesz elektronicznie za pośrednictwem strony internetowej obywatel.gov.pl. Jeżeli nie wiesz jak założyć Profil Zaufany, wszelkie informacje dostępne są na stronie internetowej obywatel.gov.pl.
 

Źródło: USC

« Powrót

Drukuj

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Urząd Miasta i Gminy w Skawinie

Rynek 1, 32-050 Skawina

Tel. centrala: +48 12 277 01 00

Fax +48 12 277 01 10

urzad@gminaskawina.pl

Godziny pracy

Poniedziałek 8.00 - 17.00
Wtorek 7.30 - 15.30
Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30

© 2009 by UMIG Skawina. Aplikacje internetowe i tworzenie stron WWW by ESC SA.