4°C

Turčianske Teplice - „Kierunek Piran” 2 dzień

31-07-2010

Wczorajszy górski etap dał nam się mocno we znaki. Muszę się przyznać do winy: pierwszy odcinek naszej wyprawy był zbyt optymistycznie zaplanowany. Dopiero dziś wszystko poszło zgodnie z planem, chociaż tu też pojawiły się góry. To był jak dotąd najpiękniejszy odcinek naszej wyprawy: pełen widoków, które zapierają dech w piersiach i wielu górskich serpentyn.

Rano [w naszym przypadku około południa], po załatwieniu wszystkich spraw w Nàmestovie, wyruszyliśmy w dalszą drogę. Trochę padało ale już po paru kilometrach w kierunku Dolnego Kubina pogoda znacznie się poprawiła. Szło gładko do momentu gdy ujrzeliśmy przed sobą wielką górę. Stare przysłowie mówi jednak, że jeżeli jest pod górkę, to znaczy, że niedługo będzie z górki. Pewnie dlatego po tym podjeździe czekał nas najlepszy szosowy zjazd w moim życiu i dodatkowo widok na piękny zamek. Potem trasa prowadziła pięknym wąwozem wzdłuż rzeki. A  ponieważ wzdłuż rzeki oznacza w dół, więc średnia prędkość  oscylowała w granicach 20 km/h. Kilka kilometrów dalej  mieliśmy trochę problemów z dętką w rowerze Agnieszki, ale po szybkiej naprawie mogliśmy ruszać w dalszą drogę. W trakcie tego odcinka dogoniliśmy dwóch Polaków: Marcina i Piotrka spod Nowego Targu. Chłopaki mieli trochę lepsze tempo od nas co nie oznaczało wcale , że nam uciekli tylko wręcz przeciwnie - pociągnęli nas za sobą w tunelu aerodynamicznym aż do Martin, gdzie odłączyli się od nas. Zanim to nastąpiło, siedząc na parkingu przed Billą i gadając sobie luźno z chłopakami ujrzeliśmy nagle coś na kształt DREWNIANEGO w 70% roweru wykonanego przez Pana Hrasko z Martin. Po krótkiej i miłej pogawędce wymieniliśmy się mailami, pożegnaliśmy się z chłopakami z pod Nowego Targu i ruszyliśmy w dalszą drogę. Mimo ociągania się i długich postojów trasę pokonaliśmy w jedyne 5 godzin kręcenia i 4 godziny postojów. Na deser czekała nas piękna trasa na miejsce, a przy drodze napis: Mam dost, a vy? – A my dalej nie mamy dost! W tym miejscu chciałbym gorąco podziękować Michałowi Sygutowi, burmistrzowi Turčianskich Teplic, który ugościł nas u w swoim domu.  Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć

Artur Krzemień

Środa 7.30 - 15.30
Czwartek 7.30 - 15.30
Piątek 7.30 - 14.30

© 2009 by UMIG Skawina. Aplikacje internetowe i tworzenie stron WWW by ESC SA.