Działając na podstawie §15 załącznika do uchwały nr XIII/168/15 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie przyjęcia „Zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych na terenie Gminy Skawina”, zmienionej uchwałą nr XXX/431/17 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 31 maja 2017 r. oraz uchwałą nr VI/61/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 27 marca 2019 r., Burmistrz Miasta i Gminy Skawina przedkłada raport z konsultacji społecznych w zakresie projektu kryteriów oceny w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe i podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2024 r.

CEL KONSULTACJI:

  • poznanie opinii, złożenie uwag bądź propozycji przez zainteresowane strony w zakresie wprowadzenia zmian.

PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W KONSULTACJE:

  • zgodnie z zarządzeniem nr 281.2023 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 16 października 2023 r. konsultacje miały zasięg ogólnogminny – skierowane były do wszystkich mieszkańców gminy Skawina, którzy ukończyli 16 lat. W toku prowadzonych konsultacji zaproszenie do złożenia uwag skierowano do podmiotów sektora pozarządowego, Skawińskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz mieszkańców Gminy Skawina.

PRZEBIEG I WYKORZYSTANE FORMY KONSULTACJI:

  • konsultacje społeczne prowadzone były w terminie 23 października – 13 listopada 2023 r. Ogłoszenie konsultacji było poprzedzone zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Skawina nr 281.2023 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 16 października 2023 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu kryteriów oceny w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych realizowanych przez organizacje pozarządowe i podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2024 r.;
  • konsultacje przeprowadzono w formie:

1. pisemnej – poprzez przyjmowanie uwag z zastosowaniem arkusza konsultacyjnego stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Skawina nr 281.2023 z dnia 16 października 2023 r., poprzez złożenie pisemnych wniosków (z zastosowaniem wskazanego arkusza konsultacyjnego) w siedzibie tut. Urzędu, ul. Rynek 14, pok. 1, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres urzad@gminaskawina.pl;
2. spotkania publicznego – poprzez organizację podlegającego protokołowaniu spotkania z mieszkańcami i przedstawicielami organizacji pozarządowych;

  • w celu uzyskania jak najszerszej grupy osób zaangażowanych w procedurę konsultacji wykorzystano również portal społecznościowy Facebook oraz newsletter.

LICZBA OSÓB I/LUB ORGANIZACJI UCZESTNICZĄCYCH W KONSULTACJACH:

  • Skawińska Rada Działalności Pożytku Publicznego po zapoznaniu się z projektem nie wniosła uwag do jego treści;
  • podczas prowadzonych konsultacji pisemnych została zgłoszona jedna uwaga;
  • w podlegającym protokołowaniu spotkaniu konsultacyjnym udział wzięło sześć osób (zgodnie z listą obecności znajdującą się w załączonym protokole ze spotkania konsultacyjnego). Spotkanie zostało przeprowadzone w oparciu o metodę „otwartej przestrzeni”.

WYNIKI KONSULTACJI

Wyniki konsultacji znajdą Państwo w raporcie znajdującym się w poniższym załączniku.