Działając na podstawie §15 załącznika do uchwały nr XIII/168/15 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie przyjęcia „Zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych na terenie Gminy Skawina”, zmienionej uchwałą nr XXX/431/17 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 31 maja 2017 r. oraz uchwałą nr VI/61/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 27 marca 2019 r., Burmistrz Miasta i Gminy Skawina przedkłada raport z konsultacji społecznych w zakresie projektu „Rocznego programu współpracy Gminy Skawina z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2024 r.”.

CEL KONSULTACJI:

- poznanie opinii, złożenie uwag bądź propozycji przez zainteresowane strony w zakresie wprowadzenia zmian.

PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W KONSULTACJE:

- zgodnie z zarządzeniem nr 168.2023 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 4 lipca 2023 r. konsultacje miały zasięg ogólnogminny – skierowane były do wszystkich mieszkańców gminy Skawina, którzy ukończyli 16 lat. W toku prowadzonych konsultacji zaproszenie do złożenia uwag skierowano do podmiotów sektora pozarządowego, Skawińskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz mieszkańców Gminy Skawina.

PRZEBIEG I WYKORZYSTANE FORMY KONSULTACJI:

- konsultacje społeczne prowadzone były w terminie 12 lipca – 31 sierpnia 2023 r. Ogłoszenie konsultacji było poprzedzone zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Skawina nr 168.2023 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 4 lipca 2023 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu „Rocznego programu współpracy Gminy Skawina z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2024 r.”;

- konsultacje przeprowadzono w formie:

1. pisemnej – poprzez przyjmowanie uwag z zastosowaniem arkusza konsultacyjnego stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Skawina nr 168.2023 z dnia 4 lipca 2023 r., poprzez złożenie pisemnych wniosków (z zastosowaniem wskazanego arkusza konsultacyjnego) w siedzibie tut. Urzędu, ul. Rynek 14, pok. 1, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres urzad@gminaskawina.pl;

2. spotkania publicznego – poprzez organizację podlegającego protokołowaniu spotkania z mieszkańcami i przedstawicielami organizacji pozarządowych;

- w celu uzyskania jak najszerszej grupy osób zaangażowanych w procedurę konsultacji wykorzystano również portal społecznościowy Facebook oraz newsletter.

LICZBA OSÓB I/LUB ORGANIZACJI UCZESTNICZĄCYCH W KONSULTACJACH:

- Skawińska Rada Działalności Pożytku Publicznego po zapoznaniu się z projektem nie wniosła uwag do jego treści;

- podczas prowadzonych konsultacji pisemnych została zgłoszona jedna uwaga;

- w podlegającym protokołowaniu spotkaniu konsultacyjnym udział wzięły 3 osoby (zgodnie z listą obecności znajdującą się w załączonym protokole ze spotkania konsultacyjnego).

WYNIKI KONSULTACJI:

Wyniki konsultacji znajdą Państwo w raporcie znajdującym się w poniższym załączniku.