
Czas na samodzielnie spisanie się w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 masz do momentu, gdy skontaktuje się z Tobą rachmistrz – nie czekaj do 30 września! Pamiętaj, że udział w spisie to twój obowiązek.
- najszybciej i najwygodniej zrobisz to przez Internet. Wypełnij formularz online na https://spis.gov.pl/, to zajmie tylko kilka minut;
- jeżeli nie masz dostępu do internetu lub masz wątpliwości, jak się spisać - skorzystaj ze stanowisk dostępnych w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie:
- ul. Rynek 1, 32-050 Skawina, pok. nr 1 (parter);
- ul. Rynek 3, 32-050 Skawina, pok. 12 (I piętro - Urząd Stanu Cywilnego).
Stanowiska są dostępne w godzinach pracy Urzędu. Pracownicy UMiG w Skawinie będą pomagać przy wypełnianiu formularza.
- zadzwoń na numer 22 279 99 99 i spisz się telefonicznie – rachmistrz wprowadzi do formularza Twoje dane.
- 22 828 88 88
- lub 22 279 99 99.
Rachmistrz może również zapukać do drzwi naszego mieszkania w celu przeprowadzenia wywiadu bezpośredniego.
Przypominamy, że zgodnie z art. 17a ust. 1-3 ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r., nie można odmówić przekazania danych rachmistrzowi kontaktującemu się z osobami fizycznymi objętymi spisem. Oznacza to, że czas na samospis mamy do momentu, gdy skontaktuje się z nami rachmistrz.
Jak zweryfikować tożsamość rachmistrza?
- poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie: https://rachmistrz.stat.gov.pl/formularz/;
- dzwoniąc na infolinię spisową pod numer 22 279 99 99, (po uzyskaniu połączenia wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrza).
Po pozytywnej weryfikacji tożsamości rachmistrz przeprowadzi spis.
Masz wątpliwości czy znasz odpowiedzi na wszystkie pytania? Sprawdź listę pytań TUTAJ.
Źródło: spis.gov.pl/PSW