Menu
Infrastruktura pieszo-rowerowa
Bardzo często można się spotkać z kombinacją znaku C-13/C-16 (droga dla rowerów/droga dla pieszych). Oba symbole (pieszego i roweru) są umieszczone na jednej tabliczce i podzielone kreską poziomą, bądź pionową – oznaczają one drogę dla pieszych i rowerzystów, popularnie nazywaną ciągiem pieszo-rowerowym (CPR), na którym dopuszcza się tylko ruch pieszych i rowerów. Ruch pieszych i rowerzystów odbywa się na całej powierzchni, jeżeli symbole oddzielone są kreską poziomą. Ruch pieszych i rowerzystów odbywa się odpowiednio po stronach drogi wskazanych na znaku, jeżeli symbole oddzielone są kreską pionową.
Idea ciągów ma poprawić bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów w codziennych podróżach do przystanków transportu zbiorowego. Aktywne przemieszczanie się mieszkańców przyczyni się do rozwoju aktywności fizycznej i zrównoważonej mobilności w Gminie Skawina.
Lista zadań związanych z rozwojem infrastruktury pieszo-rowerowej została kompleksowo opracowana w przyjętym Uchwałą Nr XIX/257/16 z dnia 25 maja 2016 roku Rady Miejskiej w Skawinie „Planie Mobilności dla Gminy Skawina”. Jego realizacja została częściowo ujęta w projekcie pn. „Integracja transportu zbiorowego z transportem indywidualnym w Gminie Skawina w relacji z KrOF”, który będzie realizowany przez Gminę Skawina dzięki wsparciu ze środków Unii Europejskiej w ramach Poddziałania 4.5.1. – ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Zakres projektu zakłada budowę ciągów pieszo-rowerowych:
- w Skawinie na ul. Radziszowskiej, Żeromskiego, Żwirki i Wigury, Kublińskiego, w obrębie basenu, Popiełuszki, os. Ogrody, Kazimierza Wielkiego, Korabnickiej, Krakowskiej, Kolejowej, Niepodległości, Tynieckiej;
- w Radziszowie na ul. Zawodzie, Jana Pawła II i Skawińskiej.
W kolejnych latach Gmina Skawina planuje utworzenie ciągu pieszo-rowerowego w Rzozowie od drogi wojewódzkiej do stacji PKP, jak również na Kanale Łączany - Skawina od Jaśkowic do Kopanka.