Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych
Pogoda ikona

3°C

Informacja dla osób niesłyszących i niedosłyszących
RODO

Jakość powietrza

Bardzo dobra

Legenda

Bardzo dobra
Dobra
Umiarkowana
Dostateczna
Zła
Bardzo zła
Brak danych
Czujnik GIOŚ PM10 NO2 SO2 C6H6
Ogrody, Skawina   -   18.68   9.23   0.8
Czujniki w Gminie Skawina PM10 PM2.5
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3 Partner

Strefa płatnego parkowania

Opłata pobierana jest w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godz. 10.00-17.00, za pomocą środków pieniężnych uiszczanych w parkomacie lub poprzez przy użyciu telefonów komórkowych, korzystając poniższych aplikacji.

STAWKI OPŁAT:

  • do 30 minut postój darmowy (tylko z ważnym biletem z parkomatu)
  • powyżej 30 minut postój 1 zł
  • 1 godzina 2 zł

STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA /SPP/ obejmuje obszar charakteryzujący się znacznym deficytem miejsc postojowych:

  1. Rynek (z wyjątkiem parkingu w pasie drogi krajowej DK44)
  2. ul. Słowackiego
  3. ul. Konopnickiej (od ul. Zamkowej do Rynku)

Strefa płatnego parkowania

Najważniejsze zasady:

  1. Opłatę wnosi się z góry, za cały deklarowany czas parkowania.
  2. Opłatę wnosi się bez uprzedniego wezwania, niezwłocznie z chwilą zaparkowania pojazdu w miejscu postojowym.
  3. Dowód  wniesienia  opłaty  w postaci  ważnego  wydruku  z parkomatu  umieszcza  się  niezwłocznie  po zaparkowaniu pojazdu, w widocznym miejscu za przednią szybą pojazdu.
  4. Postój przy użyciu nieważnego dowodu wniesienia opłaty lub postój pojazdu opłacony w parkomacie lub poprzez płatność mobilną, którego numer rejestracyjny  został podany nieprawidłowo lub  nie został podany - pomimo, że podanie numeru rejestracyjnego było wymagane - jest równoznaczny z nieuiszczeniem opłaty.


Szczegóły dotyczące płatności  przy użyciu aplikacji mobilnej mPay i ANYPARK:

logo mPay

W Skawinie można płacić za parkowanie przy użyciu telefonów komórkowych, korzystając z darmowej aplikacji mobilnej mPay.

Aplikacja mPay eliminuje konieczność odliczania drobnych, szukania parkomatu czy wracania do pojazdu tylko po to, aby włożyć za szybę bilet parkingowy.  Wszystkie czynności związane z płatnością za postój można wykonać zdalnie, z poziomu telefonu. Rozwiązanie pozwala też w dowolnym momencie sprawdzić aktualny koszt parkowania, ile czasu upłynęło od jego rozpoczęcia oraz kiedy zostanie ono automatycznie zakończone.

Użytkownicy aplikacji mają do dyspozycji trzy metody parkowania:  bez limitu, na czas lub na kwotę.  Decydując się na pierwszy sposób, kierowca nie musi z góry przewidywać, jak długo będzie załatwiał swoje sprawy i płaci tylko za faktyczny czas postoju. Wystarczy, że wysiadając z auta rozpocznie naliczanie opłaty przyciskiem start, a po powrocie zatrzyma je dotykając przycisku stop.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dokonany w aplikacji wybór strefy. Wybranie innej strefy niż skawińska będzie skutkowało wystawieniem wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej pomimo uiszczenia opłaty podstawowej.


Jak zacząć korzystać z aplikacji mPay?

Z aplikacji mPay mogą korzystać użytkownicy telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi Android oraz iOS.  Żeby ją pobrać, wystarczy w dedykowanym sklepie z aplikacjami wpisać „mPay płatności mobilne”.  Innym sposobem jest wpisanie w przeglądarce internetowej telefonu adresu  www.app.mpay.pl. Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji.


Jak zadbać o środki na płatności? 

  1. Elektroniczna portmonetkaAby móc płacić za bilety telefonem, należy wcześniej zasilić swoją elektroniczną portmonetkę mPay środkami pieniężnymi, np. za pomocą przelewu bankowego. Czynność tę można wykonać bezpośrednio z poziomu aplikacji w telefonie (zakładka „Zasil portmonetkę”) lub po zalogowaniu się na stronie internetowej  www.mpay.pl.
  2. Karta płatnicza Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą. Należność za parkowanie będzie wówczas pobierana bezpośrednio z konta bankowego kierowcy. Pozwala to całkowicie uniknąć konieczności pamiętania o regularnych zasileniach.


Kartę można podłączyć bezpośrednio z poziomu aplikacji w telefonie (zakładka „Środki płatnicze”) lub po zalogowaniu się na stronie internetowej  www.mpay.pl.


Jak płacić za parkowanie?

Wystarczy uruchomić aplikację mPay, dotknąć kafelka „Parkowanie” i wybrać jedną z trzech metod parkowania. W kolejnym kroku kierowca wybiera sposób płatności (elektroniczna portmonetka lub karta płatnicza). Aby sfinalizować transakcję, należy wpisać kod PIN, który każdy użytkownik ustala samodzielnie podczas rejestracji w mPay.


Jak oznaczyć pojazd?

mPay

Przed rozpoczęciem korzystania z usługi należy wpisać w aplikacji numer rejestracyjny pojazdu, którego parkowanie będzie opłacane telefonem komórkowym. Kierowca musi też umieścić na samochodzie informację o tym, że płaci za postój korzystając z systemu mPay.  Służy do tego darmowa karta parkingowa w postaci naklejki na szybę, którą można odebrać samodzielnie w biurze SPP (ul. Bukowska 1A, piętro I, pokój nr 7). Karta parkingowa jest dostępna także w postaci pliku do wydruku (dostępna w załączniku), który można pobrać TUTAJ.  Równie dobrze sprawdzi się też umieszczona za przednią szybą zwykła kartka z odręcznie napisanym słowem mPay.

Więcej informacji o aplikacji mPay można znaleźć na stronie internetowej www.mpay.pl.

W razie potrzeby użytkownicy mogą kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, pod adresem bok@mpay.com.pl lub numerem telefonu (34) 390 55 57 (infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00).


Aplikacja ANYPARK (dawniej PANGO):

  • przewodnik po mobilnej aplikacji AnyPark TUTAJ
  • film objaśniający obsługę aplikacji TUTAJ
  • strona www operatora AnyPark TUTAJ


Aplikacja mobilna ANYPARK to zmodernizowana wersja aplikacji Pango, która umożliwia szybkie parkowanie pojazdu przy użyciu urządzeń mobilnych, bez konieczności korzystania z parkomatu. Bezpiecznie, wygodnie i bezgotówkowo. Aby korzystać z ANYPARK, wystarczy zarejestrować się przy użyciu numeru telefonu, dodać kierowcę lub kierowców, pojazd lub pojazdy, a także wybrać metodę płatności:
doładowanie konta przedpłaconego tzw. wirtualna portmonetka w systemie ANYPARK za pomocą karty płatniczej, płatności BLIK lub przelewu na rachunek bankowy, 
  • płatność w formie abonamentu doliczonego do rachunku za telefon komórkowy (np. miesięcznego), 
  • bezpośrednie obciążenie karty płatniczej. 
Aplikacja umożliwia obsługiwanie kont osobistych oraz dla przedsiębiorców. Osoby, które nie posiadają smartfona mogą po rejestracji przez stronę www.AnyPark.pl zlecać parkowanie za pomocą komend SMS, samodzielnie uruchamiać sesję parkingową w Portalu pod adresem www.AnyPark.pl (po uprzednim zalogowaniu się na konto Użytkownika) lub dzwoniąc pod numer 222 700 100. 

Pojazd kierowcy, który korzysta z ANYPARK może być oznaczony plakietką lub kartką z napisem ANYPARK pozostawioną za przednią szybą pojazdu. Honorowane są także plakietki z logo PANGO. Naklejkę można wydrukować samodzielnie pod tym odnośnikiem lub odebrać w Biurze Strefy Płatnego Parkowania przy ulicy Bukowskiej 1A w Skawinie. 

ANYPARK przygotowało specjalną ofertę dla użytkowników skawińskiej strefy płatnego parkowania. Pierwsze ciągłe 3 godziny parkowania po wpisaniu kodu „START” po rejestracji w systemie będą dla kierowców za darmo (promocja dotyczy tylko nowych klientów ANYPARK).

Dodatkowo, zachęcamy z zapoznaniem się z pakietem ANYPARK+ oferującym szereg dodatkowych udogodnień dotyczących parkowania. Szczegóły w aplikacji ANYPARK. Pobierz darmową aplikację ANYPARK i spokojnie załatwiaj sprawy na mieście! 

Pamiętaj: Zawsze upewnij się, czy dana strefa lub parking jest obsługiwana przez ANYPARK (dawniej PANGO). Dowiedz się więcej o aplikacji ANYPARK Przewodnik po mobilnej aplikacji AnyPark



Aplikacja ePARK jest oficjalną metodą płatności za postój w Strefie Płatnego Parkowania. Dzięki niej, możesz zakupić bilet identyczny jak w parkomacie lub skorzystać z systemu START/STOP, który pozwala płacić za rzeczywisty czas postoju. 

Do korzystania z usługi, niezbędne jest pobranie aplikacji:

W kolejnym kroku, należy dokonać rejestracji wykorzystując adres e-mail, podpiąć kartę płatniczą, dodać pojazd a następnie wybrać z mapy lub wyszukać interesującą nas Strefę Płatnego Parkowania.

W przypadku pytań związanych z obsługą aplikacji, prosimy o sprawdzenie bazy wiedzy dostępnej poniżej:

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się bezpośrednio z Działem Obsługi Klienta, wykorzystując poniższe informacje:
+48 794 194 796 (nr wewn. 2)
kontakt@electronicparking.pl
Dział Obsługi Klienta jest czynny od poniedziałku do piątku, od godziny 9:00 do 17:00.

Winietę informującą o płatności w aplikacji można odebrać w biurze Strefy Płatnego Parkowania, które znajduje się przy ul. Bukowskiej 1A, 32-050 Skawina lub pobrać ze strony ePARK: https://electronicparking.pl/wp-content/uploads/wi...

Dowiedz się więcej o ePARK: https://electronicparking.pl/


SkyCash (MobiParking) 

Od dnia 3.06.2022 r. kierowcy w Skawinie mogą zapłacić za postój w SPP ze SkyCash. Nasza aplikacja daje możliwość korzystania z wielu różnych usług w jednym miejscu. Poza płatnościami za parking umożliwia ona zakup biletów miejskich, kolejowych oraz autobusowych, np. POLREGIO czy PKP Intercity. Dodatkowo pozwala na płatności za rachunki czy wypłaty z bankomatów Euronet. Dzięki SkyCash możesz opłacić przejazdy autostradami na odcinkach:
  • A1 (Toruń-Gdańsk) - videotolling,
  • A2 (Stryków-Konin) - eBilet,
  • A4 (Wrocław-Sośnica) - eBilet,
  • A4 (Katowice-Kraków) - videotolling.

Jak zapłacić za parking ze SkyCash?
Po znalezieniu miejsca parkingowego, opłacenie postoju przez aplikację jest bardzo proste. Wystarczy:
  1. Otworzyć aplikację SkyCash.
  2. Wybrać kafelek „mobiParking”.
  3. Wskazać miasto oraz strefę, w której się parkuje.
  4. Zaznaczyć metodę rozliczenia (START-STOP, na czas lub za kwotę), źródło płatności.
  5. Kliknąć przycisk "Rozpocznij parkowanie".

Pamiętaj, aby oznaczyć auto specjalną naklejką, którą możesz odebrać w biurze SPP przy ulicy Bukowskiej 1A w Skawinie lub pobrać tutaj. Pojazd możesz również oznaczyć zwykłą kartką z napisem mobiParking.
Wszelkie informacje na temat aplikacji i nowości znajdziesz na www.skycash.com
Zainstaluj SkyCash i poznaj wszystkie możliwości aplikacji!

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących płatności mobilnych, aplikacji  oraz ewentualnych nieprawidłowości w jej działaniu prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta SkyCash Poland S.A.

Biuro Obsługi Klienta SkyCash Poland S.A.
● Czynne: pn.-pt. w godzinach 8:00 - 18:00
● adres: bok@skycash.com
● tel.: 22 403 80 20 lub 22 403 80 40


Aplikacja Flowbird Parking

logo flowbird


Flowbird Parking działa w ponad 800 miastach w Europie w tym w takich lokalizacjach jak Paryż, Oslo, Stokholm, Londy czy Medilan. 

Aplikacja działa w oparciu o Twoją lokalizację i prezentuje Twoją pozycje na mapie oraz najbliższe parkomaty. Dzięki temu możesz wizualnie upewnić się czy na pewno znajdujesz się w strefie płatnego parkowania czy na parkingu. 

Jak zacząć korzystać z aplikacji Flowbird Parking?

Z aplikacji Flowbird mogą korzystać użytkownicy telefonów komórkowych z systemami operacyjnymi Android oraz iOS oraz posiadacze dowolnego urządzenia z dostępem do internetu za pomocą strony TUTAJ 

Parkowanie z Flowbird w Skawinie
  1. Zainstaluj aplikację lub wejdź na stronę: https://my.flowbirdapp.com
  2. Zaloguj się/Zarejestruj za pomocą Facebook Connect, Google lub AppleID (tylko urządzenia Apple) lub loginu i hasła ( możesz zapamiętać dane i zabezpieczyć je za pomocą odcisku palca lub rozpoznawania twarzy.
  3. Dodaj pojazd i kartę płatniczą. 
  4. Jeśli zezwolisz na lokalizację to aplikacja wskaże Ci Twoją pozycję – wybierz pinezkę reprezentującą parkomat leżący najbliżej Ciebie i wskaż czas.
  5. Parkowanie możesz w dolnym momencie przedłużyć lub skrócić (za wyjątkiem opłaty minimalnej).Pamiętaj o ustawieniu powiadomień o kończącym się parkowaniu. Możesz je otrzymywać mailem oraz za pomocą powiadomień Push.
Parkując z Flowbird oznacz swój pojazd naklejką Flowbird, którą:
  • odbierzesz za darmo z siedziby SPP w Skawinie: przy ul. Bukowskiej 1A, 32-050 Skawina 
  • możesz pobrać TUTAJ 
  • możesz  też napisać na kartcę FLOWBIRD i zostawić przed przednią szybą. 

Masz pytania?  Skontaktuj się: support@flowbird.pl  lub zadzwoń +48 32 778 89 66



Dodatkowe informacje

  1. Postój pojazdu w wyznaczonej strefie powyżej 5 minut bez ważnego wydruku biletu lub czasu opłaconego za pomocą innych elektronicznych form płatności jest równoznaczny z nieuiszczeniem opłaty. Po stwierdzeniu nieuiszczenia należnej opłat za postój kontroler jest zobowiązany wystawić na numer rejestracyjny pojazdu zawiadomienie o obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej w związku z nieuiszczeniem opłaty za postój pojazdu samochodowego na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania.
  2. Za nieuiszczenie opłaty za parkowanie pobiera się opłatę dodatkową w wysokości Opłata dodatkowa wynosi 50 zł (słownie; pięćdziesiąt złotych 00/100).
  3. Zawiadomienie umieszcza się na przedniej szybie pojazdu samochodowego pod wycieraczką.
  4. Opłatę dodatkową wnosi się w formie gotówki, przelewu bądź wpłaty na konto administratora strefy  w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji. Szczegóły: www.pgm.skaw.pl.
  5. Pisemną reklamację od nałożonej opłaty dodatkowej za parkowanie w SPP bez uiszczenia opłaty można wnieść do administratora strefy (PGM Sp. z o.o.) w terminie do 7 dni od dnia wystawienia zawiadomienia o opłacie dodatkowej. Więcej informacji: www.pgm.skaw.pl
  6. Przedawnienie opłaty dodatkowej zgodnie z art. 40d ustawy o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2068, z póź zm.) następuje z upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego w którym opłata powinna zostać uiszczona.
ADMINISTRATOR SPP:

Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Skawinie
ul. Bukowska 1 A, 32-050 Skawina 
tel.: 12 276 23 60
fax: tel.: 12 276 26 88
e-mail:  biuro@pgm.skaw.pl
www.pgm.skaw.pl

Biuro Strefy Płatnego Parkowania  - I piętro, pokój nr 7 
12 276 24 33, wew. 45
e-mail:  z.pelc@pgm.skaw.pl

Kto jest zwolniony z opłat?

  1. Niepełnosprawni  posiadający ważną kartę parkingową wydaną przez właściwy organ wyłącznie za parkowanie w miejscach specjalnie wydzielonych i przeznaczonych dla tych osób.
  2. Jednoślady tj. motocykle i skutery oraz taksówki  /tylko w ramach wyznaczonych dla taksówek miejsc do postoju/.
  3. Pojazdy oznakowane: pogotowie ratunkowe, policja, straż pożarna, straż miejska oraz pogotowia energetyczne, wodno-kanalizacyjne, gazowe, ciepłownicze, MZU Sp. z o.o. (WYŁĄCZNIE podczas wykonywania obowiązków służbowych) oraz inne wymienione w uchwale.