Menu
Małe granty
Jesteście prężnie działającą organizacją pozarządową? Macie mnóstwo pomysłów, które nie zawsze wpisują się w założenia konkursów ofert? A może niezwykle ciekawy pomysł na projekt wpadł Wam do głowy już po zakończeniu naborów? Jeżeli tak, to artykuł 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dotyczący zlecania realizacji zadań z pominięciem otwartego konkursu, tzw. „małych grantów”) powstał właśnie dla Was!
Co, gdzie, jak:
MAŁE GRANTY:
- „małym grantem” nazywa się potocznie dotację od samorządu w wysokości do 10 tysięcy złotych. O te pieniądze organizacje pozarządowe mogą się starać poza konkursem dotacyjnym;
- w ramach procedury przyznawania małych grantów współfinansowane mogą być jedynie zadania publiczne o charakterze lokalnym lub regionalnym, które mieszczą się w priorytetowych zadaniach publicznych, określonych w obowiązującym programie współpracy;
- realizacja zadania publicznego współfinansowanego w ramach art. 19 a może trwać maksymalnie 90 dni;
- łączna kwota środków finansowych przekazanych tej samej organizacji lub temu samemu podmiotowi wymienionemu w art. 3 ust. 3, w danym roku kalendarzowym, nie może przekroczyć kwoty 20 000 zł;
- wysokość środków finansowych przyznanych przez organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego w trybie określonym w art. 19a nie może przekroczyć 20% dotacji planowanych w roku budżetowym na realizację zadań publicznych;
- wymagany wkład organizacji to min. 30% (może się na niego składać wkład własny finansowy, osobowy i rzeczowy oraz świadczenia pieniężne od odbiorców zadania);
- w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego zamieszcza ofertę na okres 7 dni:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej;
2) w siedzibie organu jednostki samorządu terytorialnego w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń;
3) na stronie internetowej organu jednostki samorządu terytorialnego.
Każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty w sposób, o którym mowa w ust. 3, może zgłosić uwagi dotyczące oferty. - po upływie terminu oraz po rozpatrzeniu uwag, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego niezwłocznie zawiera umowę o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie realizacji zadania publicznego.
CO ZAWIERA WNIOSEK:
- podstawowe informacje o złożonej ofercie;
- dane oferenta(-ów);
- zakres rzeczowy zadania publicznego;
- szacunkową kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego;
- w przypadku gdy oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym – potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji.
Wzory wniosku i sprawozdania z realizacji zadania publicznego określa Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (tekst jednolity: Dz. U. 2018 poz. 2055), którego zapisy obowiązują od 1 marca 2019 r.
Najważniejsze zmiany opisane przez portal ngo.pl: KLIKNIJ TUTAJ.
AKTY PRAWNE:
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Promocji, Sportu i Współpracy:
- Dorota Bal, tel.: 12 277 01 03, e-mail: d.bal@gminaskawina.pl
- Joanna Maryon-Golonka, tel.: 12 277 01 34, e-mail: j.golonka@gminaskawina.pl
- Monika Fiołka, tel.: 12 277 01 03, e-mail: mfiolka@gminaskawina.pl