Menu
Rejestr działalności regulowanej
Zgodnie z obowiązującą ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach działalność gospodarcza obejmująca odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
W związku z powyższym od 1 stycznia 2012 r. przedsiębiorca, zamierzający na terenie Gminy Skawina prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Skawina.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do w/w wniosku dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Burmistrz się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wykaz podmiotów posiadających wpis do działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Skawina - aktualny wykaz podmiotów posiadających wpis do działalności regulowanej - w załączniku poniżej.
Procedura postępowania - wpis lub zmiana zakresu wpisu do rejestru działalności regulowanej - w załączniku poniżej.
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta i Gminy Skawina - aktualny rejestr działalności regulowanej - w załączniku poniżej.
Załączniki: