Ponad 37 tys. przejazdów, 46-procentowa frekwencja, 2500 zarejestrowanych uczestników. To podsumowanie trzeciego tygodnia Rowerowego Maja - największej kampanii w Polsce promującej zrównoważoną mobilność wśród dzieci, młodzieży i rodziców.

Tegoroczna edycja kampanii w Gminie Skawina cieszy się wyjątkowo dużą popularnością. W akcji bierze udział ponad 20 placówek oświatowych, do dzieci dołączają również rodzice i nauczyciele. Okolice szkół zmieniły się nie do poznania, zniknęły samochody, a w ich miejsce pojawiły się hulajnogi, rolki, deskorolki i oczywiście rowery. Oprócz rekordowej frekwencji, do kampanii dołączyła także bardzo duża liczba prywatnych firm oraz instytucji publicznych. Sponsorem głównym kampanii została firma Valsir. Akcję wspierają również: Grana, Konstruktion, MC Learning Centre, Koleje Małopolskie. Partnerami są skawińskie instytucje: Centrum Kultury i Sportu, Miejska Biblioteka Publiczna oraz Straż Miejska.  

Wielki finał już 4 czerwca
Na rynku odbędzie wielki finał Rowerowego Maja. Dla uczestników przygotowano rowerowe show, a w trakcie wydarzenia zostaną wręczone nagrody dla uczestników oraz placówek, które wykazały się największym zaangażowaniem i aktywnością.

Kampania Rowerowy Maj w Skawinie posiada własną, dedykowaną akcji stronę internetową https://rowerowymaj.eu/skawina-2022/.  Znajdują się tutaj codziennie aktualizowane dane odnośnie liczby przejazdów i frekwencji. Na stronie internetowej można także zapoznać się ze wszystkimi nagrodami za poszczególne osiągnięcia, a tych w tym roku jest szczególnie dużo. Serdecznie dziękujemy partnerom kampanii!

Warto zobaczyć, jak zmieniły się okolice szkół i przedszkoli na poniższym video:



„Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014 -2020”