Przypominamy, że właściciele i zarządcy budynków po zmianie i uruchomieniu źródła ciepła oraz oddaniu budynku do użytkowania (uruchomieniu źródła ciepła) mają 14 dni na złożenie deklaracji w powszechnym spisie źródeł ciepła . Złożenie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) jest obowiązkowe.
Ustawą z dnia 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu
termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw [Dz. U. poz.
2127] utworzono Centralną Ewidencję Emisyjności Budynków (dalej zwaną
CEEB) i nałożono nowe obowiązki na właścicieli lub zarządzających
budynkami lub lokalami w postaci zgłoszenia źródeł ciepła w budynkach.
Zaznaczamy że w przypadku gdy mieszkaniec, który był zobowiązany, a dotychczas nie złożył deklaracji do CEEB powinien ją niezwłocznie złożyć!
Czym jest deklaracja?
To rodzaj oświadczenia w którym podaje się co najmniej:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
Kogo dotyczy deklaracja?
Każdego właściciela lub zarządcę budynku lub lokalu który posiada źródło ciepła o mocy do 1 MW.
Jak możemy złożyć deklarację?
W formie elektronicznej – preferowany sposób, którego funkcjonalność umożliwi proste i szybkie wypełnienie dokumentu. Deklaracje można składać za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB. Składanie deklaracji będzie wdrażane zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa, korzystając w szczególności z Profilu Zaufanego (bezpośrednie połączenie do systemu Węzła Krajowego). Profil Zaufany w ramach węzła krajowego jako sposób uwierzytelniania jest obecnie systemem w pełni działającym i wykorzystywanym przez instytucje oraz obywateli. Niezależnie od Profilu Zaufanego Węzeł Krajowy umożliwia korzystanie z dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.
Link do elektronicznej rejestracji : TUTAJ
W formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem lub złożyć osobiście w Wydziale Ochrony Powietrza UMiG w Skawinie (Rynek 12 w Skawinie, wejście od ul. Krzywej).
Wszelkie informacje dostępne są na stronie Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego: TUTAJ.