Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przedstawiamy Państwu „Raport o stanie Gminy Skawina za 2023 r.”. Zgodnie z ustawą Raport obejmuje w szczególności podsumowanie działalności w roku poprzednim, realizację: polityk, programów i strategii, uchwał Rady Miejskiej i budżetu obywatelskiego. Raport znajduje się pod linkiem: https://bip.malopolska.pl/umigskawina,a,2474059,raport-o-stanie-gminy-skawina-za-2023-r.html

Procedura:

Rada Miejska rozpatrzy Raport podczas III sesji  zwyczajnej w dniu 26 czerwca 2024 r., na której podejmowana będzie również uchwała w sprawie absolutorium. Raport rozpatrywany będzie w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym Raportem przeprowadzi się debatę, podczas której mieszkańcy Gminy Skawina mogą zabierać głos.

Zgodnie z ustawą mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie winien pisemnie zgłosić się do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Skawinie. Zgłoszenie musi być poparte co najmniej 50 podpisami.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że Rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.


Źródło: BRM