Przypominamy, że prowadzony jest program odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Skawina.
Wyroby zawierające azbest odbierane są przez uprawnioną firmę. Warunkiem odbioru wyrobów zawierających azbest jest złożenie wniosku oraz przygotowanie wyrobów do odbioru. Usługa ta jest nieodpłatna.
Wnioski składać mogą właściciele lub współwłaściciele nieruchomości znajdującej się na terenie Gminy Skawina, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej na terenie nieruchomości, której dotyczy odbiór wyrobów azbestowych.
Prosimy mieszkańców Gminy Skawina, którzy chcą się pozbyć azbestu (płyt eternitowych), o składanie wniosków do dnia 14 listopada 2025 r. Przypominamy, że stosowanie wyrobów z azbestu jest dopuszczalne w Polsce tylko do końca 2032 roku.
Kompletnie wypełniony wniosek należy złożyć na dzienniku podawczym, ul. Rynek 14 pok. 1 lub w Wydziale Klimatu Referacie Ochrony Środowiska ul. Rynek 14 pok. 2.
Złożenie wniosku można również dokonać za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracyjnej e-PUAP.
W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z Referatem Ochrony Środowiska.
ul. Rynek 14, pok. nr 2;
tel.: 12 277 01 08;
e-mail: urzad@gminaskawina.pl.
Wniosek do pobrania TUTAJ.
Źródło: K-OŚ