Zmieniły się zasady przyznawania dotacji celowej na wymianę kotłów i pieców na terenie Gminy Skawina. Zmiana dotyczy budynków jednorodzinnych będących własnością wnioskodawcy, który zamieszkuje na terenie Gminy Skawina na stałe.
Wnioskodawcą może być:
- Osoba fizyczna – mieszkająca na stałe w gminie.
- Osoba prawna nieprowadząca działalności gospodarczej, ale posiadająca siedzibę na terenie gminy.
Wnioskodawca musi:
- Mieć prawo do nieruchomości (np. być właścicielem, użytkownikiem wieczystym, posiadać inne prawo rzeczowe albo umowę najmu/dzierżawy za zgodą właściciela).
- Nieruchomość musi znajdować się na terenie tej gminy.
- W budynku lub lokalu na tej nieruchomości ma być przeprowadzona zmiana systemu ogrzewania – czyli wymiana starego źródła ciepła na nowe, bardziej ekologiczne.
Nowe zasady obowiązują zgodnie z uchwałą numer XVI/04/25 z dnia 2 lipca 2025 roku.
Zachęcamy właścicieli budynków, w których wciąż używane są kotły węglowe, do złożenia wniosku o dofinansowanie. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ
Jak złożyć wniosek?
-
Osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie:
- Wydział Klimatu, Referat Efektywności Energetycznej – ul. Rynek 12 (wejście od ul. Krzywej)
- Dziennik Podawczy – ul. Rynek 14
- Elektronicznie – przez platformę ePUAP
Źródło : K-EE