Zmieniły się zasady przyznawania dotacji celowej na wymianę kotłów i pieców na terenie Gminy Skawina. Zmiana dotyczy budynków jednorodzinnych będących własnością wnioskodawcy, który zamieszkuje na terenie Gminy Skawina na stałe. 


Wnioskodawcą może być:

  1. Osoba fizyczna – mieszkająca na stałe w gminie. 
  2. Osoba prawna nieprowadząca działalności gospodarczej, ale posiadająca siedzibę na terenie gminy.


Wnioskodawca musi:

    • Mieć prawo do nieruchomości (np. być właścicielem, użytkownikiem wieczystym, posiadać inne prawo rzeczowe albo umowę najmu/dzierżawy za zgodą właściciela).
    • Nieruchomość musi znajdować się na terenie tej gminy.
    • W budynku lub lokalu na tej nieruchomości ma być przeprowadzona zmiana systemu ogrzewania – czyli wymiana starego źródła ciepła na nowe, bardziej ekologiczne.
  • Nowe zasady obowiązują zgodnie z uchwałą numer XVI/04/25 z dnia 2 lipca 2025 roku.



    Zachęcamy właścicieli budynków, w których wciąż używane są kotły węglowe, do złożenia wniosku o dofinansowanie. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


    Jak złożyć wniosek?

    • Osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Skawinie:
      • Wydział Klimatu, Referat Efektywności Energetycznej – ul. Rynek 12 (wejście od ul. Krzywej)
      • Dziennik Podawczy – ul. Rynek 14
    • Elektronicznie – przez platformę ePUAP


    Źródło : K-EE