Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych Przejdź do podstrony deklaracja dostępności

Urząd Miasta i Gminy w Skawinie

Urząd Miasta i Gminy w Skawinie, w skrócie Urząd, znajduje się w kilku budynkach w Skawinie.

Ratusz - główny budynek Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie


To jest główny budynek Urzędu, czyli Ratusz. Ratusz znajduje się przy ulicy Rynek 1. Tu pracują burmistrz i urzędnicy.

Burmistrz jest szefem Urzędu. 

Burmistrzem Miasta i Gminy Skawina jest Norbert Rzepisko.

Burmistrz Miasta i Gminy Skawina Norbert Rzepisko


Burmistrzowi w pracy pomagają jego Zastępcy, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy i inni pracownicy urzędu.

Wejście dla osób niepełnosprawnych jest w budynku przy ulicy Rynek 14. Żeby wjechać do urzędu na wózku, musisz wjechać na parking przy ulicy Pokoju. Ten parking jest za urzędem i można z niego wejść do budynku. Tam znajduje się podjazd dla wózków. W tym budynku pracuje osoba, która pomoże Ci załatwić Twoje sprawy. 

Jeśli przyjedziesz do urzędu autem, zaparkuj na specjalnie oznaczonym miejscu. Na parkingu przy ulicy Słowackiego są specjalnie wydzielone miejsca dla osób niepełnosprawnych.


Czym zajmuje się Urząd? 

W Urzędzie możesz na przykład:

  • zapłacić lokalne podatki i inne opłaty, na przykład za wywóz śmieci,
  • wyrobić dowód osobisty,
  • zameldować się, czyli zgłosisz to, gdzie mieszkasz,
  • zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
  • wziąć ślub cywilny,
  • otrzymać akt zgonu, akt urodzenia lub akt małżeństwa,
  • zgłosić, że prowadzisz własną firmę.


Urząd ma też inne zadania, na przykład:

  • organizuje wybory, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, 
  • prowadzi spis ludności w gminie,
  • prowadzi spis firm, które są w gminie,
  • zarządza gminą w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
  • zajmuje się rolnictwem,
  • zajmuje się budżetem gminy,
  • ustala, jakie będą podatki i opłaty,
  • planuje przestrzeń w gminie,
  • robi remonty i buduje nowe potrzebne budynki,
  • buduje i naprawia drogi gminne,
  • dba o przyrodę i zieleń w gminie,
  • zajmuje się wywożeniem śmieci z terenu gminy,
  • dba o czystość i porządek,
  • dba o zabytki.


Kontakt z pracownikami Urzędu:

Do Urzędu możesz przyjść albo zadzwonić od poniedziałku do piątku.

Godziny pracy:

  • Poniedziałek 8.00 – 17.00,
  • Wtorek 7.30 – 15.30,
  • Środa 7.30 – 15.30,
  • Czwartek 7.30 – 15.30,
  • Piątek 7.30 – 14.30.


Jak załatwić sprawę w Urzędzie?

Aby załatwić sprawę w Urzędzie, można:

  • Napisać pismo i wysłać je pocztą na adres:

Urząd Miasta i Gminy w Skawinie
Ul. Rynek 1
32-050 Skawina

  • Napisać pismo i przynieść je na Dziennik Podawczy, ul. Rynek 14, p. 1 (parter) w godzinach pracy urzędu
  • Napisać pismo i wrzucić je do skrzynki umieszczonej przy ul. Rynek 14
  • Napisać wiadomość mailową i wysłać ją na adres: urzad@gminaskawina.pl
  • Napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP: epuap.gov.pl
  • Wysłać faks pod numer: + 48 12 277 01 10
  • Zadzwonić pod numer: + 48 12 277 01 00
  • Przyjść do Urzędu osobiście


Informacja dla osób głuchych i słabo słyszących

W Urzędzie są dostępne pętle indukcyjne. Pętle znajdują się:

  • na Dzienniku Podawczym przy ulicy Rynek 14
  • w Sekretariacie Burmistrza przy ulicy Rynek 1
  • w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ulicy Rynek 3
  • w Centrum Wspierania Rodziny przy ulicy księdza Jerzego Popiełuszki 17
  • w Straży Miejskiej przy ulicy Ogrody 101/1A