Działając na podstawie §15 załącznika do uchwały nr XIII/168/15 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie przyjęcia „Zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych na terenie Gminy Skawina”, zmienionej uchwałą nr XXX/431/17 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 31 maja 2017 r. oraz uchwałą nr VI/61/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 27 marca 2019 r., Burmistrz Miasta i Gminy Skawina przedkłada raport z konsultacji społecznych w zakresie projektu „Rocznego programu współpracy Gminy Skawina z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 r.”.
CEL KONSULTACJI:
- poznanie opinii, złożenie uwag bądź propozycji przez zainteresowane strony w zakresie wprowadzenia zmian.
PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W KONSULTACJE:
- zgodnie z zarządzeniem nr 205.2024 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 11 lipca 2024 r. konsultacje miały zasięg ogólnogminny – skierowane były do wszystkich mieszkańców gminy Skawina, którzy ukończyli 16 lat. W toku prowadzonych konsultacji zaproszenie do złożenia uwag skierowano do podmiotów sektora pozarządowego, Skawińskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz mieszkańców Gminy Skawina.
PRZEBIEG I WYKORZYSTANE FORMY KONSULTACJI:
- konsultacje społeczne prowadzone były w terminie 19 lipca – 13 września 2024 r. Ogłoszenie konsultacji było poprzedzone zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Skawina nr 205.2024 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 11 lipca 2024 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu „Rocznego programu współpracy Gminy Skawina z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 r.”;
- konsultacje przeprowadzono w formie:
1. pisemnej – poprzez przyjmowanie uwag z zastosowaniem arkusza konsultacyjnego stanowiącego załącznik nr 2 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Skawina nr 205.2024 z dnia 11 lipca 2024 r., poprzez złożenie pisemnych wniosków (z zastosowaniem wskazanego arkusza konsultacyjnego) w siedzibie tut. Urzędu, ul. Rynek 14, pok. 1, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres urzad@gminaskawina.pl;
2. spotkania publicznego – poprzez organizację podlegającego protokołowaniu spotkania z mieszkańcami i przedstawicielami organizacji pozarządowych; - w celu uzyskania jak najszerszej grupy osób zaangażowanych w procedurę konsultacji wykorzystano również portal społecznościowy Facebook oraz newsletter.
LICZBA OSÓB I/LUB ORGANIZACJI UCZESTNICZĄCYCH W KONSULTACJACH:
- Skawińska Rada Działalności Pożytku Publicznego po zapoznaniu się z projektem nie wniosła uwag do jego treści;
- podczas prowadzonych konsultacji pisemnych zostały zgłoszone dwie uwagi;
- w podlegającym protokołowaniu spotkaniu konsultacyjnym udział wzięło 14 osób (zgodnie z listą obecności), które łącznie zgłosiły 4 uwagi.
Raport jest dostępny w załączonym pliku.