RAPORT Z KONSULTACJI
Działając na podstawie §15 Załącznika do uchwały Nr XIII/168/15 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie przyjęcia „Zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych na terenie Gminy Skawina”, zmienionej uchwałą Nr XXX/431/17 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 31 maja 2017 r. oraz uchwałą Nr VI/61/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 27 marca 2019 r., Burmistrz Miasta i Gminy Skawina przedkłada raport z konsultacji społecznych w zakresie projektu zmiany Uchwały Nr XIII/171/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 30 października 2019 roku w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadania własnego Gminy Skawina z zakresu sportu zmienionej Uchwałą Nr XIV/176/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 27 listopada 2019 roku.
CEL KONSULTACJI:
- poznanie opinii, złożenie uwag bądź propozycji przez zainteresowane strony w zakresie wprowadzenia zmian.
PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W KONSULTACJE:
- zgodnie z zarządzeniem Nr 253.2025 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 2 września 2025 r. konsultacje miały zasięg ogólnogminny – skierowane były do wszystkich mieszkańców gminy Skawina, którzy ukończyli 16 lat. W toku prowadzonych konsultacji zaproszenie do złożenia uwag skierowano do podmiotów sektora pozarządowego, Skawińskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz mieszkańców Gminy Skawina.
PRZEBIEG I WYKORZYSTANE FORMY KONSULTACJI:
- konsultacje społeczne prowadzone były w terminie 10 września – 1 października 2025 r. Ogłoszenie konsultacji było poprzedzone zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Skawina Nr 253.2025 Burmistrza Miasta i Gminy Skawina z dnia 2 września 2025 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu zmiany Uchwały Nr XIII/171/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 30 października 2019 roku w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadania własnego Gminy Skawina z zakresu sportu zmienionej Uchwałą Nr XIV/176/19 Rady Miejskiej w Skawinie z dnia 27 listopada 2019 roku;
- konsultacje przeprowadzono w formie pisemnej – poprzez przyjmowanie uwag z zastosowaniem arkusza konsultacyjnego stanowiącego Załącznik Nr 2 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Skawina Nr 253.2025 z dnia 2 września 2025 r., poprzez złożenie pisemnych wniosków (z zastosowaniem wskazanego arkusza konsultacyjnego) w siedzibie tut. Urzędu, ul. Rynek 14, pok. 1, lub za pomocą poczty elektronicznej na adres urzad@gminaskawina.pl;
- konsultacje miały się również odbyć podczas IX Dnia Organizacji Pozarządowych i Inicjatyw Społecznych, jednakże wydarzenie nie odbyło się z powodu złych warunków atmosferycznych;
- w celu uzyskania jak najszerszej grupy osób zaangażowanych w procedurę konsultacji wykorzystano również portal społecznościowy Facebook oraz newsletter.
LICZBA OSÓB I/LUB ORGANIZACJI UCZESTNICZĄCYCH W KONSULTACJACH:
- Skawińska Rada Działalności Pożytku Publicznego nie wniosła uwag do treści projektu;
- podczas prowadzonych konsultacji pisemnych zostały zgłoszone dwie uwagi.