Od 1 stycznia 2023 roku nastąpiła nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. W związku z powyższym zwracamy się do właścicieli nieruchomości, których posesje nie są podłączone do istniejącej sieci kanalizacyjnej na terenie Miasta i Gminy Skawina o podpisanie umowy z firmą asenizacyjną i wypełnienie druku zgłoszenia ewidencji posiadanego zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków.
Lista przedsiębiorców posiadających zezwolenie na wywóz nieczystości
oraz zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych dostępne na
stronie internetowej Urzędu.
Zgłoszenie do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) lub przydomowych oczyszczalni ścieków wraz z kopią umowy za usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków należy składać osobiście pod adresem Skawina ul. Rynek 14 pok.nr 2, lub w formie elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Jednocześnie informujemy, że pracownicy Urzędu Miasta i Gminy Skawina z Wydziału Ochrony Środowiska będą kontrolować umowy oraz rachunki potwierdzające wywóz nieczystości ciekłych, ponieważ zgodnie z art. 6 ust 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Brak udokumentowanego wywozu nieczystości będzie skutkować nałożeniem kary grzywny.