
Od 24 grudnia 2020 r. do 15 stycznia 2021 r. trwają konsultacje społeczne zmian Regulaminu programu STOP SMOG w związku z nowelizacją ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów, regulującej realizację tzw. przedsięwzięć niskoemisyjnych.
Projekt nowego Regulaminu udzielania wsparcia w ramach programu STOP SMOG, który poddajemy konsultacjom społecznym dostępny jest TUTAJ. Uwagi można zgłaszać na formularzach konsultacyjnych.
Najważniejsze zmiany w ww. Regulaminie to:
- zmiana okresu w zakresie wyliczania wysokości dochodów uprawniających do udziału w programie - z 3 miesięcy do 1 roku;
- zmiana warunków dotyczących posiadania maksymalnych zasobów majątkowych z 424 tys. zł na 53 tys. zł (ale bez uwzględniania nieruchomości i budynku, którego dotyczy wsparcie w ramach programu STOP SMOG);
- wprowadzenie dodatkowej formy (poza dotychczasowym notarialnym aktem poddania się egzekucji) zabezpieczenia umowy pomiędzy gminą a mieszkańcem w postaci weksla in blanco;
- wprowadzenie definicji gospodarstwa domowego zgodnie ze zmienianą ustawą;
- wprowadzenie możliwości dodatkowej weryfikacji przez gminę deklarowanego we wniosku dochodu przez mieszkańców;
- wprowadzenie możliwości inwestycji w majątek gminy w postaci odnawialnych źródeł energii i udzielania pomocy w postaci korzystania z tego środka trwałego;
- skrócenie okresu z 10 lat do 5 lat zgodnie w ustawą w zakresie utrzymania trwałości zadania.
Dodatkowo w projekcie nowego Regulaminu wprowadzono niewynikające ze zmiany ustawy - zmiany porządkowe, mając na uwadze doświadczenia dotychczas zrealizowanych naborów, a w szczególności:
- zmieniono kryterium dot. zużycia energii wyróżniając gospodarstwa jednoosobowe;
- usunięto kryterium formalne dot. powierzchni użytkowej przypadającej na jedną osobę,
- zmieniono kryterium dot. świadczenia wychowawczego na drugie dziecko i zmieniono punktację w ramach kryterium;
- dodano definicję Beneficjenta pomocy.
Konsultacje przeprowadza się w formie pisemnej: poprzez przyjmowanie uwag z zastosowaniem formularza w następujący sposób:
- poprzez adres poczty elektronicznej: urzad@gminaskawina.pl (za ważne uznaje się stanowiska przesłane w postaci elektronicznego formularza konsultacyjnego wskazanego w ust. 1 w wersji edytowalnej dokumentu np. w formacie .doc);
- osobiście - poprzez złożenie pisemnych wniosków (z zastosowaniem wskazanego formularza zgłaszania uwag) w siedzibie tut. Urzędu, ul. Rynek 12 (wejście od ul. Krzywej), pok. 1 lub na dzienniku podawczym Urzędu, ul. Rynek 14.
Komórką odpowiedzialną za merytoryczny zakres przedmiotowych konsultacji jest Wydział Ochrony Powietrza Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie, ul. Rynek 12 (wejście od ul. Krzywej), Wojciech Badura, tel.: 12 277 01 67, e-mail: w.badura@gminaskawina.pl.
Zapraszamy do zgłaszania uwag i propozycji.
Źródło: OP