
Celem głównym projektu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego i umożliwienie im pełną realizację obowiązków szkolnych.
Do kogo skierowany jest program?
W programie „Granty PPGR – Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym” mogą wziąć również udział mieszkańcy gminy Skawina. Dofinansowanie w ramach konkursu grantowego ma zostać przeznaczone na zakup sprzętu komputerowego, o które mogą się ubiegać:
- Rodzice/opiekunowie prawni uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z terenu Gminy Skawina, zamieszkujących na terenie Gminy Skawina, a będących członkami rodziny (krewnymi w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) osoby/osób, które pracowały niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwały w miejscowości lub gminie objętej PPGR. Do programu mogą zgłaszać się rodzice/opiekunowie prawni dzieci, które nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021) sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
- Uczniowie, którzy ukończyli 18 rok życia i pobierają naukę w roku szkolnym 2021/2022, zamieszkują na terenie Gminy Skawina oraz są członkami rodziny (krewnymi w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) osoby/osób, które pracowały niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwały w miejscowości lub gminie objętej PPGR, a nie otrzymały na własność lub w drodze użyczenia w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021) sprzętu komputerowego zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Co zrobić, aby wziąć udział w programie?
Warunkiem uzyskania wsparcia jest złożenie oświadczenia wskazującego, że:
- dziecko zamieszkuje miejscowość, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej (PGR),
- dziecko wskazane w niniejszym oświadczeniu jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej, tj. rodzice, dziadkowie, pradziadkowie/opiekunem prawnym) Pani/Pana, który to pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości wskazanej w liście dokumentacji konkursowej,
- dziecko wskazane w niniejszym oświadczeniu nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Wykaz gmin objętych Programem znajduje się w załączniku.
Ponadto należy dostarczyć dokumenty poświadczające, iż wskazany w oświadczeniu członek rodziny, pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości wskazanej w liście dokumentacji konkursowej (np. świadectwo pracy, umowę o pracę, dokumentację ZUS).
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
- sprzęt komputerowy z niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami,
Gdzie i do kiedy należy złożyć wymagane dokumenty?
Kompletne, podpisane wnioski o udział w projekcie, oświadczenia oraz pozostałą dokumentacją wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych można składać na dzienniku podawczym Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie lub poprzez system ePUAP, adres skrytki ESP Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie ePUAP: /umigskawina/SkrytkaESP. Za ważne uznaje się dokumenty przesłane w postaci plików podpisanych elektronicznie (za pomocą podpisu zaufanego, bezpiecznego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego z e-dowodu) w terminie do 4 listopada 2021 r. do godz. 15:30.
Informacje dodatkowe:
- informacje szczegółowe można uzyskać na stronie https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
- program nie przewiduje wypłaty środków pieniężnych,
- dokumenty należy składać kompletne łącznie ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz poświadczeniem potwierdzającym dany fakt zatrudnienia w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej.
Czy zakupiony sprzęt będzie własnością dzieci/uczniów pełnoletnich?
Zakupione komputery zostaną przekazane na własność na podstawie umowy, jednak w okresie 2 lat projekt będzie monitorowany na następujących warunkach:
- sprzęt komputerowy zostanie przeznaczony do nauki ucznia
- rodzic wyrazi zgodę na odpowiedzialność materialną za utratę laptopa bądź jego uszkodzenie nie objęte gwarancją,
- rodzic zobowiąże się w okresie 2 lat do okazania laptopa do oględzin stanu technicznego pracownikowi Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie.
Pytania i odpowiedzi dot. Programu: KLIKNIJ TUTAJ.
Informacji w zakresie naboru udziela:
- Wydział Rozwoju i Strategii, tel. 12 277 01 84
- Wydział Edukacji, tel. 12 277 01 45, 12 277 01 15
Źródło: RS