
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) rozpoczyna proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla mikrofirm oraz małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Dotyczy on 40,6 tys. mikrofirm oraz 7,1 tys. małych i średnich firm, działających pod jednym z 54 kodów PKD
Rozliczanie wypłaconych subwencji będzie odbywało się w trzech etapach:
- Rozliczenia małych i średnich firm - od 18 listopada 2021 r. do 15 stycznia 2022 r. PFR udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla MŚP. Po upływie tego terminu formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.
Przedsiębiorcy rozliczają subwencję za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składali wniosek o udzielenie wsparcia.
- Rozliczenia mikrofirm - od 19 stycznia do 28 lutego 2022 r. PFR udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirmy. Po upływie tego terminu formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.
Decyzje dotyczące umorzeń PFR wyda przedsiębiorcom w kwietniu 2022 roku. Przedsiębiorcy otrzymają jedną z trzech decyzji:
- decyzja wskazująca konkretną kwotę subwencji, która podlega zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),
- decyzja z wezwaniem do zwrotu całej kwoty udzielonej subwencji, albo
- informacja o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej umorzeniu. Przedsiębiorca będzie wówczas zobowiązany dokonać stosownych wyjaśnień.
Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne są TUTAJ
W razie pytań lub wątpliwości można dzwonić na infolinię PFR pod numerem +48 22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00)
Źródło: PFR