pfr polski fundusz rozwoju

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) rozpoczyna proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla mikrofirm oraz małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Dotyczy on 40,6 tys. mikrofirm oraz 7,1 tys. małych i średnich firm, działających pod jednym z 54 kodów PKD

Rozliczanie wypłaconych subwencji będzie odbywało się w trzech etapach:

  1. Rozliczenia małych i średnich firm - od 18 listopada 2021 r. do 15 stycznia 2022 r. PFR udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla MŚP. Po upływie tego terminu formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.

Przedsiębiorcy rozliczają subwencję za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składali wniosek o udzielenie wsparcia.

  1. Rozliczenia mikrofirm - od 19 stycznia do 28 lutego 2022 r. PFR udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirmy. Po upływie tego terminu formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.

Decyzje dotyczące umorzeń PFR wyda przedsiębiorcom w kwietniu 2022 roku. Przedsiębiorcy otrzymają jedną z trzech decyzji:

  1. decyzja wskazująca konkretną kwotę subwencji, która podlega zwolnieniu z obowiązku zwrotu (w tym o całkowitym umorzeniu),
  2. decyzja z wezwaniem do zwrotu całej kwoty udzielonej subwencji, albo
  3. informacja o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, które uniemożliwiają ustalenie wysokości subwencji podlegającej umorzeniu. Przedsiębiorca będzie wówczas zobowiązany dokonać stosownych wyjaśnień. 

Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne są TUTAJ

W razie pytań lub wątpliwości można dzwonić na infolinię PFR pod numerem +48 22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00)

Źródło: PFR