Urząd Miasta i Gminy w Skawinie uprzejmie przypomina, że prowadzony jest program odbioru, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Skawina.
Wyroby zawierające azbest odbierane są przez uprawnioną firmę. Warunkiem odbioru wyrobów zawierających azbest jest złożenie wniosku. Usługa ta jest nieodpłatna.
Wnioski składać mogą właściciele lub współwłaściciele nieruchomości znajdującej się na terenie Gminy Skawina, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej na terenie nieruchomości, której dotyczy odbiór wyrobów azbestowych.
Odbiór azbestu w 2024 roku rozpoczyna się od 15 kwietnia i będzie trwał do 29 listopada 2024 roku lub do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w bieżącym roku.
Prosimy mieszkańców Gminy Skawina, którzy chcą się pozbyć azbestu (płyt eternitowych), o składanie wniosków do dnia 15 listopada 2024 roku. Przypominamy, że stosowanie wyrobów z azbestu jest dopuszczalne w Polsce tylko do końca 2032 roku.
Kompletnie wypełniony wniosek należy złożyć na Dzienniku Podawczym Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie, ul. Rynek 14, pok. 1 lub w Wydziale Ochrony Środowiska, ul. Rynek 14, pok. 2.
Złożenie wniosku można również dokonać za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracyjnej e-PUAP.
W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z Karoliną Witek-Porębską:
Wydział Ochrony Środowiska, ul. Rynek 14, pok. nr 2;
tel.: 12 277 01 08;
e-mail: k.witek-porebska@gminaskawina.pl.
Wniosek na odbiór azbestu do pobrania poniżej.