Urząd Miasta i Gminy w Skawinie
Urząd Miasta i Gminy w Skawinie znajduje się w kilku budynkach na terenie centrum miasta Skawina. Urzędem kieruje Burmistrz Miasta.
Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:
- Kierownictwo Urzędu:
- Burmistrz Miasta i Gminy Skawina
- Pierwszy Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Skawina
- Drugi Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Skawina
- Sekretarz Gminy
- Skarbnik Gminy
- Wydziały Urzędu, Referaty oraz Biura.
Siedziba Urzędu
Główna siedziba znajduje się przy ul. Rynek 1 w Skawinie. W budynku głównym znajdują się:
- Biuro Burmistrza – gabinet Burmistrza Miasta i Gminy Skawina
- Biuro Burmistrza – gabinet Pierwszego Zastępcy Burmistrza
- gabinet Sekretarz Gminy Skawina
- gabinet Skarbnik Gminy Skawina
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Finansowy
- Biuro ds. Kadr i Płac
- Wydział Podatków i Opłat
- Biuro Obsługi Prawnej
W budynku przy ul. Rynek 2 w Skawinie znajdują się:
- Biuro Rady Miejskiej
- Wydział Organizacyjny – informatycy
W budynku przy ul. Rynek 3 w Skawinie znajdują się:
- Wydział Mienia i Geodezji
- Wydział Inwestycji
- Urząd Stanu Cywilnego
- Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
- Wydział Edukacji
W budynku przy ul. Rynek 12 w Skawinie znajdują się:
- Biuro Burmistrza – gabinet Pierwszego Zastępcy Burmistrza
- Wydział Rozwoju i Strategii
- Wydział Zamówień Publicznych
- Wydział Promocji, Sportu i Współpracy
- Wydział Klimatu, Referat Efektywności Energetycznej (wejście od ul. Krzywej)
- Wydział Klimatu, Referat Oceny Oddziaływania na Środowisko (wejście od ul. Krzywej)
W budynku przy ul. Rynek 14 w Skawinie znajdują się:
- Punkt obsługi osób starszych i niepełnosprawnych. W tym miejscu znajduje się podjazd dla wózków.
- Dziennik Podawczy
- Centrum Wspierania Przedsiębiorczości
- Wydział Klimatu, Referat Ochrony Środowiska
- Wydział Gospodarki Komunalnej
Godziny pracy Urzędu
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach:
- w poniedziałek od 8.00 do 17.00,
- we wtorek, środę i czwartek od 7.30 do 15.30,
- w piątek od 7.30 do 14.30.
Sprawy, które można załatwić w Urzędzie
W Urzędzie można załatwić między innymi sprawy związane z:
- sprawami obywatelskimi, w tym: zameldowaniem i wymeldowaniem, wyrobieniem dowodu osobistego, zgłoszeniem narodzin dziecka, otrzymaniem aktu urodzenia, zgonu, małżeństwa, wstąpieniem w związek małżeński i ślubem cywilnym, uznaniem dziecka, zmianą imienia lub nazwisk stosownie do obowiązujących przepisów;
- potwierdzeniem profilu zaufanego ePUAP,
- podatkami i opłatami, w tym: podatkiem rolnym, leśnym, od nieruchomości, od środków transportowych i opłatami za gospodarowanie odpadami;
- nieruchomościami, w tym: sprzedażą lokalu mieszkalnego, nadaniem numeru porządkowego dla nieruchomości, zatwierdzeniem projektu podziału, dzierżawą nieruchomości gminnej, przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
- zaświadczeniem o rewitalizacji;
- organizacją wydarzeń, bieżącym informowaniem o sprawach gminy, konsultacjami społecznymi, dotacjami i pożyczkami dla organizacji pozarządowych, stypendiami sportowymi, Honorowym Patronatem Burmistrza, wsparciem dla organizacji pozarządowych;
- działalnością gospodarczą, w tym: zakładaniem działalności, dotacjami i wsparciem, funduszem pożyczkowym i poręczeniowym, zwolnieniem z podatku, uzyskaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, uzyskaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
- zezwoleniem na organizację imprezy masowej, zgłoszeniem organizacji zgromadzenia publicznego;
- ochroną powietrza, w tym: wymianą pieców i kotłów węglowych, kontrolą palenisk w budynkach, podłączeniem do sieci MPEC, monitoringiem stanu powietrza, zgłoszeniem uciążliwego zapachu, decyzjami środowiskowymi, projektem Czysta Energia Blisko Krakowa, programem STOP SMOG;
- uzyskaniem zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- edukacją, w tym nadzorem nad placówkami oświatowymi w gminie;
- profilaktyką uzależnień, pomocą osobom uzależnionym i doświadczającym przemocy w rodzinie;
- usługami komunalnymi i gospodarowaniem odpadami;
- zezwoleniem na utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną;
- sprawami z zakresu inwestycji;
- sprawami związanymi z organizacją pracy Rady Miejskiej w Skawinie.
Załatwianie spraw w Urzędzie
Aby załatwić sprawę w Urzędzie, można:
- Napisać pismo i wysłać je na adres:
Urząd Miasta i Gminy w Skawinie
Ul. Rynek 1
32-050 Skawina
- Napisać pismo i przynieść je na Dziennik Podawczy, ul. Rynek 14, p. 1 (parter) w godzinach pracy urzędu
- Napisać pismo i wrzucić je do skrzynki umieszczonej przy ul. Rynek 14
- Napisać wiadomość mailową i wysłać ją na adres: urzad@gminaskawina.pl
- Napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP: epuap.gov.pl, adres skrytki ePUAP: /umigskawina/SkrytkaESP
- Wysłać faks pod numer: + 48 12 277 01 10
- Zadzwonić pod numer: + 48 12 277 01 00
- Przyjść do Urzędu osobiście
Informacja dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób starszych
Punkt obsługi osób starszych i niepełnosprawnych znajduje się przy ul. Rynek 14. Podjazd dla wózków jest usytuowany od strony parkingu przy ul. Pokoju. W Urzędzie są również dostępne pętle indukcyjne dla osób niesłyszących w następujących lokalizacjach:
- Dziennik Podawczy, ul. Rynek 14
- Sekretariat Burmistrza, ul. Rynek 1
- Urząd Stanu Cywilnego, ul. Rynek 3
- Straż Miejska, ul. Ogrody 101/1A