13 marca rozpocznie się rekrutacja dzieci do klas pierwszych szkół podstawowych położonych na terenie gminy Skawina na rok szkolny 2023/2024.
Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dyrektorzy placówek, a wzory dokumentów dostępne będą w poszczególnych szkołach.
Poniżej terminy postępowania zgłoszeniowego i rekrutacyjnego do klas pierwszych szkół podstawowych na rok szkolny 2023/2024
- Zgłoszenia uczniów do szkół podstawowych zgodnie z określonym obwodem szkoły – od 13.03.2023 r. do 24.03.2023 r.
- Klasy integracyjne będą tworzone tylko i wyłącznie w Szkole Podstawowej nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi im. Noblistów Polskich, ul. Wincentego Witosa 4.
- Weryfikacja składanych dokumentów i oświadczeń – od 27.03. 2023 r. do 28.03.2023 r.
- Publikacja list uczniów z obwodu danej szkoły podstawowej, którzy zgłosili się do klas I – 29.03. 2023 r., godz. 12:00.
- Rekrutacja na wolne miejsca do klasy I dla uczniów spoza obwodu danej szkoły – od 29.03. do 05.04.2023 r., godz. 15:00.
- Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej i weryfikacja składanych dokumentów i oświadczeń (weryfikacja wniosków o przyjęcie spoza obwodu) –
od 12.04 2023 r. do 13.04.2023 r. - Podanie do publicznej wiadomości listy uczniów spoza obwodu danej szkoły do klas I zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych – 14.04. 2023 r., godz. 12:00.
- Potwierdzenie w sekretariacie szkoły chęci podjęcia nauki w klasie I poprzez złożenie dokumentu „Potwierdzenia woli zapisania kandydata do szkoły”
(tylko uczniowie spoza obwodu) – od 14.04.2023 r. do 18.04.2023 r., godz. 15:00. - Podanie do publicznej wiadomości listy uczniów do klas I spoza obwodu danej szkoły przyjętych i nieprzyjętych – 19.04.2023 r., godz. 12:00.
- Do klasy pierwszej publicznej szkoły podstawowej z określonym obwodem dzieci zamieszkałe w tym obwodzie przyjmuje się z urzędu, na podstawie zgłoszenia.
- W tym terminie należy składać także wnioski o przyjęcie do klasy I uczniów, których rodzeństwo uczy się już w danej szkole.
- Podpisane przez oboje rodziców zgłoszenie i inne dokumenty (dostępne w wersji elektronicznej na stronach www szkół) należy złożyć w sekretariacie szkoły podstawowej.
- Postępowanie rekrutacyjne na wolne miejsca będą prowadziły tylko te szkoły, które otrzymają zgodę organu prowadzącego i które po zapisach kandydatów zamieszkałych w obwodzie danej szkoły będą dysponowały jeszcze wolnymi miejscami.
- Rekrutacja na wolne miejsca: złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyjęciem do szkoły.
Źródło: CUW