W poniedziałek 7 lipca rusza nabór wniosków na zakup przez mieszkańców Gminy Skawina kompostowników. Czekamy na zgłoszenia do 31 października lub do wyczerpania kompostowników. Program zaopatrzenia mieszkańców w kompostowniki jest współfinansowany ze środków Województwa Małopolskiego. Nie zwlekaj zacznij kompostować!
Celem programu jest:
- promocja kompostowania bioodpadów na własne potrzeby;
- edukacja mieszkańców w zakresie prawidłowego kompostowania bioodpadów (odpadów zielonych i odpadów kuchennych);
- zwiększenie ilości odpadów ulegających biodegradacji (odpadów zielonych i odpadów kuchennych) zagospodarowywanych i poddanych odzyskowi we własnym zakresie, tym samym ograniczenie ilości bioodpadów oddawanych przez mieszkańców w ramach gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi.
- W ramach programu mamy do przekazania kompostowniki drewniane, wykonane z suszonego drewna sosnowego, o pojemności 750l, w kolorze brązowym, do samodzielnego złożenia. - mówi kierownik Refaratu Ochrony Środowiska Małgorzata Soja.
Z programu
zaopatrzenia mieszkańców w kompostowniki na terenie Gminy Skawina
współfinansowanego ze środków Województwa Małopolskiego może skorzystać, osoba która:
- zamieszkuje nieruchomość, z której wnioskuje o użyczenie kompostownika;
- posiada nieruchomość położoną na terenie Gminy, zabudowaną budynkiem mieszkalnym, do której tytuł prawny wynika z prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego;
- jest ujęta w obowiązującej deklaracji o wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Skawina dotyczącej nieruchomości, na której ma zostać umieszczony kompostownik z oświadczeniem o posiadaniu kompostownika przydomowego i tym samym korzysta ze zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na dzień złożenia Wniosku;
- nie ma zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- dokonała zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) lub przydomowych oczyszczalni ścieków, lub przedmiotowa nieruchomość jest podłączona do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej. W przypadku przydomowych oczyszczalni ścieków również dokonała zgłoszenia eksploatacji instalacji tej oczyszczalni.
Jak złożyć wniosek?
- osobiście w Centrum Obsługi Mieszkańca (Dziennik Podawczy), ul. Rynek 14, pok. 1
- elektronicznie za pośrednictwem skrzynki ePUAP lub e-Doręczenia.
O przyznaniu wsparcia decyduje kolejność złożonych kompletnych i prawidłowo wypełnionych wniosków. Wnioski niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione pozostaną bez rozpatrzenia. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem wsparcia.Wniosek oraz regulamin dostępne są w
załącznikach poniżej.
W razie pytań prosimy o kontakt z Wydziałem Klimatu, Referat Ochrony Środowiska, który udzieli wszelkich informacji:
- Wydział Klimatu, Referat Ochrony Środowiska, ul. Rynek 14, pok. nr 2;
- tel.: 12 277 01 08;
Źródło: K-OŚ
Grafika została wygenerowana przez sztuczną inteligencję i jest poglądowa.