Przejdź do menu Przejdź do treści Przejdź do danych teleadresowych
Ikona Stan powietrza
Pogoda ikona

10°C

Ikona Ekointerwencja Ikona Program Czyste Powietrze
Informacja dla osób niesłyszących i niedosłyszących Ikona wersja kontrastowa
RODO Ikona wyszukiwarka

Jakość powietrza

Bardzo dobra

Legenda

Bardzo dobra
Dobra
Umiarkowana
Dostateczna
Zła
Bardzo zła
Brak danych
Czujnik GIOŚ PM10 NO2 SO2 C6H6
Ogrody, Skawina   -   9.5   3   0.3
Czujniki w Gminie Skawina PM10 PM2.5
Mikołaja Kopernika   12.82   16.16
Leśna   7.89   10.7
Edwarda Warchałowskiego   18.75   23.65
Generała Emila Fieldorfa "Nila"   19.45   25.4
Skawińska   24.44   33.32
Leona Petrażyckiego   13.18   17.04
Leona Petrażyckiego   10.75   13.6
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3 Partner

Menu

Komisje Rady Miejskiej

Do zadań komisji należy przede wszystkim doradztwo i inicjowanie działań Rady, opiniowanie projektów uchwał, kontrola wykonywania uchwał Rady oraz wniosków komisji, współdziałanie z radami sołeckimi i zarządami osiedli. Posiedzenia komisji są jawne i odbywają się w sali konferencyjnej Rady Miejskiej w Skawinie, Rynek 2 - pokój 2. Harmonogram posiedzeń znajduje się w Biurze Rady Miejskiej w Skawinie, Rynek 2 - pokój 3.

Składy osobowe komisji stałych Rady Miejskiej
w Skawinie w kadencji 2024-2029


KOMISJA GŁÓWNA

  • Zdzisława Bała
  • Witold Grabiec - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Żaneta Kotula
  • Ryszard Majdzik - Przewodniczący Komisji
  • Antoni Sapała
  • Eugeniusz Zając

KOMISJA REWIZYJNA

  • Stefan Jezioro
  • Grzegorz Knapik
  • Stanisław Lupa - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Józef Niechaj  - Przewodniczący Komisji
  • Marek Spólnik
  • Rafał Szczypczyk
  • Eugeniusz Zając

KOMISJA SKARG, WNIOSKÓW I PETYCJI

  • Zdzisława Bała
  • Michał Ćwik
  • Marek Fugiel
  • Artur Śnieżek
  • Anna Wąsowicz - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Andrzej Wrzoszczyk
  • Eugeniusz Zając - Przewodniczący Komisji

KOMISJA BUDŻETOWA

  • Zdzisława Bała
  • Marek Fugiel - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Witold Grabiec
  • Józef Niechaj
  • Artur Śnieżek
  • Andrzej Wrzoszczyk - Przewodniczący Komisji

KOMISJA EDUKACJI

  • Witold Grabiec
  • Anna Hajto
  • Grzegorz Knapik - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Marek Spólnik
  • Artur Śnieżek - Przewodniczący Komisji
  • Maria Windak
  • Andrzej Wrzoszczyk

KOMISJA GOSPODARKI I OCHRONY ŚRODOWISKA

  • Witold Garbiec
  • Anna Hajto
  • Stanisław Lupa
  • Józef Niechaj - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Antoni Sapała - Przewodniczący Komisji

KOMISJA INFRASTRUKTURY WSI I ROLNICTWA

  • Zdzisława Bała
  • Joanna Dudek - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Anna Hajto
  • Stefan Jezioro
  • Maria Windak - Przewodnicząca Komisji
  • Andrzej Wrzoszczyk

KOMISJA KULTURY, SPORTU I REKREACJI

  • Michał Ćwik - Przewodniczący Komisji
  • Joanna Dudek
  • Stefan Jezioro - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Józef Niechaj
  • Marek Spólnik
  • Rafał Szczypczyk
  • Maria Windak

KOMISJA SPRAW OBYWATELSKICH

  • Anna Hajto - Przewodnicząca Komisji
  • Żaneta Kotula
  • Stanisław Lupa
  • Antoni Sapała
  • Anna Wąsowicz
  • Eugeniusz Zając - Zastępca Przewodniczącego Komisji

KOMISJA ZDROWIA i POLITYKI SPOŁECZNEJ

  • Michał Ćwik
  • Joanna Dudek
  • Antoni Holik - Zastępca Przewodniczącego Komisji
  • Żaneta Kotula
  • Stanisław Lupa
  • Antoni Sapała
  • Rafał Szczypczyk - Przewodniczący Komisji



Przedmiotem działania komisji stałych Rady jest w szczególności:

Komisji Głównej:
  1.  współpraca z Przewodniczącym Rady w koordynowaniu prac Rady, w tym:
    a) ustalanie porządku obrad sesji Rady i listy zaproszonych gości na sesję 
    w porozumieniu z Burmistrzem,
    b) opracowywanie i przedkładanie Radzie do uchwalenia Planu Pracy Rady na dany rok;
  2. rozstrzyganie sporów, w tym:
    a) rozpatrywanie zarzutów dotyczących wykonywania mandatu radnego,
    b) definiowanie zasad etycznych postępowań radnych,
    c) podejmowanie działań zapobiegających konfliktom
  3. wykonywanie innych zadań na zlecenie Rady;
  4. prawo skierowania sprawy do Komisji Głównej przysługuje każdemu radnemu.
Komisji Rewizyjnej:
  1. kontrola działalności Burmistrza i podległych mu jednostek organizacyjnych, w tym spółek gminnych oraz jednostek pomocniczych gminy na podstawie kryteriów: legalności, celowości, gospodarności, rzetelności i terminowości;
  2. opiniowanie wykonania budżetu;
  3. wykonywanie innych zadań zleconych przez Radę w zakresie kontroli;
  4. występowanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej o opinię w sprawie absolutorium dla Burmistrza z tytułu wykonania budżetu;
  5. występowanie z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi;
  6. kontrola realizacji uchwał Rady.
Komisji Skarg, Wniosków i Petycji:
  1. rozpatrywanie skarg na działania Burmistrza i gminnych jednostek organizacyjnych;
  2. rozpatrywanie wniosków i petycji składanych przez obywateli.
Komisji  Budżetowej:
opiniowanie, doradztwo, inicjowanie i rozpatrywanie spraw z zakresu swojej właściwości, a w szczególności:
  1. współpraca z Burmistrzem i komisjami Rady przy przygotowywaniu projektu budżetu oraz opiniowanie tego projektu zgodnie z procedurą uchwalania budżetu Gminy Skawina,
  2. kontrola przestrzegania przez Burmistrza przepisów ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o finansach publicznych w zakresie gospodarki finansowej,
  3. opiniowanie sprawozdań z realizacji budżetu,
  4. opiniowanie projektów uchwał dotyczących wierzytelności i zobowiązań finansowych Gminy,
  5. opiniowanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych,
  6. opiniowanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie,
  7. opiniowanie wniosków komisji związanych z wydatkowaniem środków z budżetu Gminy.

Komisji Edukacji:
opiniowanie, doradztwo, inicjowanie i rozpatrywanie spraw z zakresu swojej właściwości, a w szczególności:

  1. działań Gminy w zakresie polityki oświatowej w tym edukacji publicznej i niepublicznej (szkoły i przedszkola) oraz pozaszkolnej,
  2. działań Gminy w zakresie infrastruktury oświatowej.
Komisji Gospodarki i Ochrony Środowiska:
opiniowanie, doradztwo, inicjowanie i rozpatrywanie spraw z zakresu swojej właściwości, a w szczególności:
  1. gospodarki komunalnej,
  2. gospodarki mieszkaniowej,
  3. gospodarki nieruchomościami,
  4. gospodarki przestrzennej,
  5. ochrony środowiska i działań na rzecz środowiska,
  6. infrastruktury, komunikacji i transportu,
  7. gospodarki wodnej i kanalizacyjnej.
Komisji Infrastruktury Wsi i Rolnictwa:
opiniowanie, doradztwo, inicjowanie i rozpatrywanie spraw z zakresu swojej właściwości, a w szczególności:
  1. gospodarki rolnej i leśnej,
  2. spraw związanych z zaspakajaniem zbiorowych potrzeb na terenach wiejskich Gminy,
  3. współpraca z jednostkami pomocniczymi na terenach wiejskich,
  4. wspieranie i upowszechnianie tradycji wsi i dziedzictwa lokalnego.
Komisji Kultury, Sportu i Rekreacji:
opiniowanie, doradztwo, inicjowanie i rozpatrywanie spraw z zakresu swojej właściwości, 
a w szczególności:
  1. działań Gminy w zakresie kultury, w tym gminnych instytucji kultury,
  2. działań Gminy w zakresie kultury fizycznej, w tym infrastruktury sportowej,
  3. działań Gminy w zakresie turystyki i rekreacji,
  4. działań Gminy w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.
Komisji Spraw Obywatelskich:
opiniowanie, doradztwo, inicjowanie i rozpatrywanie spraw z zakresu swojej właściwości, a w szczególności:
  1. porządku publicznego,
  2. bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i ochrony przeciwpowodziowej,
  3. promocji,  w tym upowszechniania idei samorządowej i pobudzania aktywności obywatelskiej,
  4. indywidualnych spraw obywateli,
  5. nazewnictwa ulic, placów, skwerów,
  6. współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i za granicą.
Komisji Zdrowia i Polityki Społecznej:
opiniowanie, doradztwo, inicjowanie i rozpatrywanie spraw z zakresu swojej właściwości, a w szczególności:
  1. ochrony zdrowia, w tym profilaktyki zdrowotnej,
  2. pomocy społecznej, w tym działalności gminnych placówek pomocowych i opiekuńczych,
  3. wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
  4. organizacji żłobków i klubów dziecięcych w Gminie.
  5. polityki senioralnej.