ul. Rynek 1
parter - pok. 2
I piętro - pok. 15 i 16


Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl


STRUKTURA:

  • Kierownik Wydziału: Anna Maślanka, pok. 16, tel.: 12 2770 131
  • Z-ca Kierownika: Piotr Wróbel,  pok. 2, tel.: 12 2770 120
  • Krzysztof Papla - inspektor, pok. 16, tel.: 12 2770 116
  • Alicja Stasiaczek - inspektor, pok. 16, tel.: 12 2770 136
  • Elżbieta Malinowska -  podinspektor,  pok. 16, tel.: 12 2770 116
  • Ewa Kłyś - inspektor, pok. 15, tel.: 12 2770 133
  • Monika Panek -  podinspektor, pok. 15
  • Izabella Zajda-Porębska - podinspektor, pok. 15 
  • Ilona Dunal - inspektor, pok. 2, tel.: 12 2770 124

GOSPODARKA  ODPADAMI: odpady@gminaskawina.pl

  • Iwona Kowalik-Wacław - inspektor, pok. 2, tel.: 12 2770 107
  • Patrycja Nędza - inspektor, pok. 2, tel.: 12 2770 107
  • Kamila Romek - pomoc administracyjna 


ZAKRES  DZIAŁANIA:

Do zadań Wydziału Podatków i Opłat należy w szczególności:

  1. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach podatków lokalnych i opłat;
  2. Sporządzanie planu dochodów z tytułu podatków lokalnych i opłat;
  3. Prowadzenie ewidencji podatkowej nieruchomości i środków transportowych;
  4. Wymiar, księgowość i windykację podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz od środków transportowych posiadanych przez osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej – przyjmowanie danych z deklaracji i informacji podatkowych oraz zawiadomień geodezyjnych;
  5. Prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości podatków;
  6. Wymiar należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – przyjmowanie danych z deklaracji, prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  7. Prowadzenie księgowości i windykacji opłat za gospodarowanie odpadami;
  8. Prowadzenie księgowości opłaty skarbowej, mandatów nakładanych przez Straż Miejską, prowadzenie postępowań w sprawach zwrotu opłaty skarbowej;
  9. Przeprowadzanie postępowań windykacyjnych w zakresie podatków i opłat;
  10. Prowadzenie postępowań w sprawach udzielania ulg, odroczeń, umorzeń oraz rozkładania na raty podatków i opłat;
  11. Wydawanie opinii w sprawach ulg i umorzeń podatków oraz opłat stanowiących dochody Gminy dla których organem podatkowym jest Urząd Skarbowy;
  12. Prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną w zakresie podatków i opłat;
  13. Prowadzenie spraw zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
  14. Prowadzenie oględzin i kontroli podatkowych;
  15. Prowadzenie spraw w zakresie zażaleń na decyzje organu podatkowego oraz innych indywidualnych wniosków podatników;
  16. Sporządzanie informacji dotyczących należności w zakresie podatków i opłat;
  17. Sprawowanie nadzoru nad modułami: księgowość podatkowa, wymiar i windykacja, podatek rolny i leśny, podatek od środków transportowych, podatek od nieruchomości osób prawnych, odpady w gminie;
  18. Analiza terminowości wpłat należnych opłat oraz windykację należności;
  19. Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatków i opłat;
  20. Sprawozdawczość w zakresie podatków i opłat;
  21. Sporządzanie i wydawanie kart ewidencyjnych dotyczących Funduszu Ubezpieczenia Społecznego Rolników
  22. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.