Menu
Informacje SRDPP
Skawińska Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym oraz opiniodawczym, powoływanym na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: KLIKNIJ TUTAJ).
Kontakt
Skawińska Rada Działalności Pożytku Publicznego
ul. Rynek 1, 32-050 Skawina
e-mail: rada.pozytek@gminaskawina.pl
Sławomir Grabiec - przewodniczący SRDPP
tel.: 504 145 904
Obsługa kancelaryjno-biurowa:
Wydział Promocji, Sportu i Współpracy
ul. Rynek 12, II p., 32-050 Skawina
Skład SRDPP:
PRZEWODNICZĄCY: Sławomir Grabiec
Z-CA PRZEWODNICZĄCEGO: Justyna Ciepły
SEKRETARZ: Joanna Maryon - Golonka
CZŁONKOWIE:
- Dorota Bal
- Zdzisława Bała
- Stanisław Grodecki
- Józef Niechaj
- Bartłomiej Szwed
- Jagoda Turczyńska
- członków SRDPP powołuje Burmistrz;
- SRDPP składa się z dziewięciu członków, w tym: 2 przedstawicieli Burmistrza, 2 przedstawicieli Rady oraz 5 przedstawicieli organizacji pozarządowych;
- nabór przedstawicieli organizacji pozarządowych na członków SRDPP ogłasza Burmistrz, a wybór dokonywany jest w drodze głosowania;
- kadencja członków SRDPP trwa 3 lata od dnia powołania;
- członkowie SRDPP biorą udział w jej pracach nieodpłatnie.
PRZEDSTAWICIELE SRDPP:
SRDPP wybiera spośród swoich członków w głosowaniu jawnym, bezwzględną większością głosów: przewodniczącego, jego zastępcę oraz sekretarza - w obecności co najmniej połowy członków.
Do zadań przewodniczącego należy:
- reprezentowanie SRDPP na zewnątrz;
- ustalanie terminów, zwoływanie i prowadzenie posiedzeń;
- ustalanie planowanego porządku prac przy uwzględnieniu charakteru i rodzaju spraw przewidzianych do rozpatrzenia;
- opracowanie planu pracy;
- czuwanie nad terminowością i przebiegiem prac;
- zapraszanie na posiedzenia SRDPP – na wniosek członków, bądź z własnej inicjatywy – ekspertów z zakresu różnych dziedzin aktywności społecznej;
- powoływanie stałych lub czasowych zespołów roboczych;
- przedstawianie pisemnych stanowisk i opinii członków SRDPP.
W razie nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni zastępca lub inny upoważniony przez przewodniczącego członek SRDPP.
Do zadań sekretarza należy:
- przygotowanie na posiedzenia dokumentów uzgodnionych z przewodniczącym;
- sporządzanie protokołów z posiedzeń;
- organizowanie pracy oraz zapewnienie prawidłowego przepływu informacji;
- gromadzenie tematów i materiałów na posiedzenia;
- publikowanie na stronie internetowej informacji o pracach.
ZADANIA SRDPP:
- opiniowanie projektów strategii rozwoju gminy oraz innych dokumentów o charakterze strategicznym;
- opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi - w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi i sprawozdań z ich realizacji;
- wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych;
- udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi;
- wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe;
- monitorowanie i doskonalenie współpracy pomiędzy gminą a organizacjami pozarządowymi;
- inspirowanie i podejmowanie innowacyjnych działań na rzecz sektora pozarządowego;
- wskazywanie priorytetowych obszarów działań we współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi;
- współpraca z władzami gminy w zakresie zlecania realizacji zadań publicznych w trybie określonym w ustawie;
- współpraca z Powiatową i Wojewódzką Radą Działalności Pożytku Publicznego;
- SRDPP może zajmować się również innymi sprawami przedłożonymi pod obrady przez jej przewodniczącego, bądź na wniosek przynajmniej 3 jej członków;
- SRDPP przygotowuje roczne plany pracy - nie później niż do 30 listopada roku poprzedniego oraz roczne sprawozdania - nie później niż do dnia 30 kwietnia roku następnego i przedkłada je w formie pisemnej Burmistrzowi.
AKTY PRAWNE:
zapraszamy do zapoznania się z kompletem załączników.
Dodatkowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Promocji, Sportu i Współpracy:
- Kierownik Referatu Współpracy: Joanna Maryon-Golonka, tel.: 12 277 01 34, e-mail: j.golonka@gminaskawina.pl
- Dorota Bal, tel.: 12 277 01 03, e-mail: d.bal@gminaskawina.pl