Rynek 3, parter - pok. 5, 6, 7
Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl
STRUKTURA
- Kierownik wydziału: Grzegorz Stachura I piętro, pok. nr 16, tel.: 12 2770 165
- Z-ca Kierownika: Mateusz Jaskierny, pok. 6, tel.: 12 2770 154
Referat Geodezji
- Kierownik referatu: Mateusz Jaskierny, pok. 6, tel.: 12 2770 154
- Justyna Przeniosło - inspektor, pok. 7, tel.: 12 2770 157
- Klaudia Wcisło - podinspektor, pok. 5, tel.: 12 2770 155
Referat Mienia
- Kierownik referatu: Wojciech Kania, pok. 6, tel.: 12 2770 156
- Teresa Kudzia - starszy inspektor, pok. 5, tel.: 12 2770 155
- Gabriela Kacik - podinspektor, pok. 6, tel.: 12 2770 156
- Natalia Wyroba - podinspektor, pok. 7, tel.: 12 277 01 57
Referat Gospodarki Przestrzennej
- Kierownik referatu: Jowita Pachel - pok. 14, tel.: 12 277 00 05
- Maciej Fugiel - inspektor, pok. 14, tel.: 12 277 00 05
- Helena Kubas - inspektor, pok. 15, tel.: 12 2770 174
- Anna Kłos - inspektor, pok. 15, tel.: 12 2770 164
ZAKRES DZIAŁANIA:
Referat Geodezji – [MG-G]
1. Prowadzenie postępowań dotyczących podziału nieruchomości położonych na terenie Miasta i Gminy
Skawina.
2. Prowadzenie postępowań rozgraniczenia nieruchomości położonych na terenie Miasta i Gminy Skawina.
3. Prowadzenie spraw i postępowań związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości, w szczególności:
1) komunalizacją gruntów;
2) przygotowania dokumentów do regulacji w trybie art. 73 ustawy przepisy wprowadzające ustawy
reformujące administrację publiczną;
3) przygotowania dokumentacji do regulacji dróg ogólnodostępnych nie stanowiących dróg publicznych;
4) postępowania sądowe dotyczące spadku na rzecz Gminy.
4. Prowadzenie rejestru nieruchomości gminnych w Zasobie Gminnym.
5. Pozyskiwanie aktualnej bazy danych ewidencyjnych i kartograficznych na potrzeby Gminy.
6. Podejmowanie czynności o założenie Ksiąg Wieczystych dla prowadzonych spraw.
7. Zlecanie opracowań i prac geodezyjnych związanych z nieruchomościami gminnymi.
8. Nazwy ulic, nazwy fizjograficzne, w tym m.in.:
1) prowadzenie rejestru nazw ulic, nazw fizjograficznych;
2) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem, dokonywaniem zmian oraz znoszeniem urzędowych nazw
miejscowości i ich części oraz urzędowych nazw obiektów fizjograficznych;
3) ustalanie numerów porządkowych oraz zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
4) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zmiany granic Gminy oraz jednostek pomocniczych
Gminy.
9. Prowadzenie spraw z zakresu uwłaszczeń nieruchomości rolnych (odpisy, prawomocność decyzji.
10. Obsługa bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków Gminie bez . prawa ich
udostępniania osobom trzecim.
11. Nadzór właścicielski nad spółkami gminnymi, w tym prowadzenie spraw dotyczących Zgromadzenia
Wspólników:
1) przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach dotyczących spółek z udziałem Gminy;
2) przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawach dotyczących spółek z udziałem Gminy;
3) przygotowanie projektów informacji, sprawozdań z realizacji wniosków Rady Miejskiej i Burmistrza;
4) przygotowanie odpowiedzi na wnioski i pisma Rady Miejskiej w sprawach dotyczących spółek z udziałem
Gminy;
5) przygotowanie materiałów i analiz sytuacji finansowej, majątkowej i prawnej dla reprezentantów Gminy na
zgromadzeniach wspólników;
6) przygotowanie dokumentów dotyczących sprzedaży, umorzenia udziałów Gminy w spółkach;
7) przygotowanie dokumentów w zakresie reprezentowania Gminy na zgromadzeniach wspólników spółek z udziałem Gminy;
8) przygotowanie dokumentów w zakresie powoływania członków organów spółek z udziałem Gminy;
9) współpraca z organami spółek (radami nadzorczymi, zarządami) z udziałem kapitałowym Gminy
w zakresie nadzoru nad tymi spółkami;
10)gromadzenie dokumentacji finansowo-ekonomicznej spółek z udziałem Gminy;
11)prowadzenie monitoringu sytuacji finansowo-ekonomicznej spółek z udziałem Gminy;
12)analiza materiałów przedkładanych przez spółki na walne zgromadzenia wspólników i opracowywanie
opinii i wniosków;
13)Przygotowanie nieruchomości do aportu do spółek komunalnych.
12. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
Referat Mienia – [MG-M]
1. Prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, w tym m. in.:
1) ustalanie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie
wieczyste;
2) prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem za zgodą Rady Miejskiej bonifikat od cen sprzedaży
lub użytkowania wieczystego;
3) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
2. Gospodarka nieruchomościami, w tym m.in.:
1) nadzór właścicielski nad nieruchomościami stanowiącymi Zasób Gminy;
2) nabywanie nieruchomości na rzecz Gminy Skawina w tym zakup, darowizny, wywłaszczenie;
3) sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy w trybie przetargowym i bezprzetargowym;
4) zamiana nieruchomości gminnych;
5) nabywanie praw nieruchomości od Skarbu Państwa oraz innych jednostek państwowych i podmiotów
państwowych posiadających osobowość prawną;
6) darowizny na cele publiczne na rzecz Skarbu Państwa oraz innych jednostek państwowych;
7) obciążanie nieruchomości gminnych ograniczonymi prawami rzeczowymi;
8) wydawanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie urządzeń technicznych;
9) prowadzenie postępowań związanych z odszkodowaniami za grunty przejęte w postępowaniach o ustalenia
lokalizacji dróg publicznych oraz nabytych w drodze wywłaszczenia;
10) ustalenie wartości nominalnej nieruchomości;
11) podejmowanie czynności o założenie księgi wieczystej i jej aktualizację;
12) prowadzenie spraw sądowych związanych z gospodarką nieruchomościami, a w szczególności
dotyczących służebności drogi koniecznej oraz zasiedzenia nieruchomości;
13) współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami
Skarbu Państwa oraz z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
14) zlecanie dokumentacji niezbędnych do gospodarowania nieruchomościami oraz współpraca
z wykonawcami (rzeczoznawcy, architekci, biegli sądowi, itp.);
15) najem lokali użytkowych, w tym pawilonów na placu Targowym;
16) prowadzenie spraw dotyczących dzierżawy, użyczenia nieruchomości.
17) Postępowania dotyczące zwrotów uprzednio wywłaszczonych nieruchomości.
3. Prowadzenie spraw związanych wykonywaniem prawa pierwokupu na rzecz Gminy.
4. Prowadzenie spraw związanych z opłatą adiacencką w rozumieniu przepisów Rozdziału 7 ustawy
o gospodarce nieruchomościami;
5. Wydawanie zaświadczeń o umowach dzierżawy w trybie art. 28 i art. 38 ustawy o ubezpieczeniu społecznym
rolników.
6. Prowadzenie rejestru nieruchomości komercyjnych przeznaczonych do sprzedaży/dzierżawy/najmu.
7. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
Referat Gospodarki Przestrzennej – [GP]
1. Gospodarka przestrzenna w tym m.in.:
1) prowadzenie procedur związanych z opracowaniem i uchwalaniem planu ogólnego oraz miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego;
2) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu
publicznego;
3) prowadzenie postępowań w zakresie ustalenia opłaty planistycznej kończących się wydawaniem decyzji
administracyjnej;
4) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
planu ogólnego oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
5) opiniowanie projektów podziału geodezyjnego nieruchomości;
6) wydawanie zaświadczeń o zgodności inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
oraz innych;
7) prowadzenie spraw związanych z Zintegrowanym Planem Inwestycyjnym
2. Pozostałe zadania:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy krajobrazowej;
2) opracowywanie i prowadzenie dokumentów wynikających z ustawy o ochronie zabytków;
3) prowadzenie innych zadań wynikających z innych przepisów prawa, a dotyczących architektury oraz
planowania przestrzennego;
4) opiniowanie projektów prac geologicznych;
5) realizacja zadań wynikających z ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji
mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących.
3. Dokonywanie analiz, zestawień, opracowań na temat stanu społecznego i gospodarczego gminy, warunków
życia oraz uwarunkowań jej rozwoju w tym tworzenie i rozwijanie bazy danych dotyczących Gminy.
4. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.