Rynek 3, parter - pok. 5, 6, 7
Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl
STRUKTURA
Kierownik wydziału: Grzegorz Stachura I piętro, pok. nr 16, tel.: 12 2770 165
Referat Geodezji
- Kierownik referatu: Mateusz Jaskierny, pok. 6, tel.: 12 2770 154
- Justyna Przeniosło - inspektor, pok. 7, tel.: 12 2770 157
- Klaudia Wcisło - podinspektor, pok. 5, tel.: 12 2770 155
Referat Mienia
- Kierownik referatu: Wojciech Kania, pok. 6, tel.: 12 2770 156
-
Teresa Kudzia - inspektor, pok. 5, tel.: 12 2770 155
-
Gabriela Kacik - podinspektor, pok. 6, tel.: 12 2770 156
- Natalia Wyroba - pok. 7, tel.: 12 277 01 57
Referat Gospodarki Przestrzennej
- Kierownik referatu: Jowita Pachel - pok. 14, tel.: 12 277 00 05
- Helena Kubas - inspektor, pok. 15, tel.: 12 2770 174
- Anna Kłos - inspektor, pok. 15, tel.: 12 2770 164
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Wydziału Mienia i Geodezji należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką przestrzenną oraz gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy, a w szczególności:
- Gospodarka nieruchomościami, w tym m.in.:
1) gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy;
2) zakup nieruchomości na rzecz Gminy;
3) sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy w trybie przetargowym i bezprzetargowym;
4) zamiana nieruchomości gminnych;
5) nabywanie praw nieruchomości od Skarbu Państwa oraz innych jednostek państwowych i podmiotów państwowych posiadających osobowość prawną;
6) darowizny na cele publiczne;
7) obciążanie nieruchomości gminnych ograniczonymi prawami rzeczowymi;
8) wydawanie zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie urządzeń technicznych;
9) prowadzenie postępowań związanych z odszkodowaniami za grunty przejęte w postępowaniach o ustalenia lokalizacji dróg publicznych;
10) ustalanie cen, opłat i rozliczeń za nieruchomości;
11) podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym o założenie księgi wieczystej i jej aktualizację;
12) współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa oraz z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
13) zlecanie dokumentacji niezbędnych do gospodarowania nieruchomościami oraz współpraca z wykonawcami (geodeci, rzeczoznawcy, architekci, biegli sądowi, itp.);
14) przeprowadzanie przetargów na wynajem lokali użytkowych będących własnością Gminy;
15) sporządzanie umów najmu na pawilony handlowe na placu targowym;
16) prowadzenie spraw związanych wykonywaniem prawa pierwokupu na rzecz Gminy;
17) prowadzenie spraw dotyczących najmu nieruchomości.
- Prowadzenie postępowań dotyczących podziału nieruchomości jak również rozgraniczeń nieruchomości.
- Nazwy ulic, nazwy fizjograficzne, w tym m.in.:
1) prowadzenie rejestru nazw ulic, nazw fizjograficznych;
2) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem, dokonywaniem zmian oraz znoszeniem urzędowych nazw miejscowości i ich części oraz urzędowych nazw obiektów fizjograficznych;
3) ustalanie numerów porządkowych oraz zakładanie i prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
4) prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących zmiany granic Gminy oraz jednostek pomocniczych Gminy;
5) prowadzenie spraw z zakresu uwłaszczeń nieruchomości rolnych (odpisy, prawomocność decyzji);
6) obsługa bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków Gminie bez prawa ich udostępniania osobom trzecim.
- Prowadzenie spraw i postępowań związanych z komunalizacją gruntów.
- Prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, w tym m. in.:
1) ustalanie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste;
2) prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem za zgodą Rady Miejskiej bonifikat od cen sprzedaży lub użytkowania wieczystego;
3) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Nadzór właścicielski nad spółkami gminnymi, w tym prowadzenie spraw dotyczących Zgromadzenia Wspólników:
1) przygotowanie projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawach dotyczących spółek z udziałem Gminy;
2) przygotowanie projektów zarządzeń Burmistrza w sprawach dotyczących spółek z udziałem Gminy;
3) przygotowanie projektów informacji, sprawozdań z realizacji wniosków Rady Miejskiej i Burmistrza;
4) przygotowanie odpowiedzi na wnioski i pisma Rady Miejskiej w sprawach dotyczących spółek z udziałem Gminy;
5) przygotowanie materiałów i analiz sytuacji finansowej, majątkowej i prawnej dla reprezentantów Gminy na zgromadzeniach wspólników;
6) przygotowanie dokumentów dotyczących sprzedaży, umorzenia udziałów Gminy w spółkach;
7) przygotowanie dokumentów w zakresie reprezentowania Gminy na zgromadzeniach wspólników spółek z udziałem Gminy;
8) przygotowanie dokumentów w zakresie powoływania członków organów spółek z udziałem Gminy;
9) współpraca z organami spółek (radami nadzorczymi, zarządami) z udziałem kapitałowym Gminy w zakresie nadzoru nad tymi spółkami;
10) gromadzenie dokumentacji finansowo-ekonomicznej spółek z udziałem Gminy;
11) prowadzenie monitoringu sytuacji finansowo-ekonomicznej spółek z udziałem Gminy;
12) analiza materiałów przedkładanych przez spółki na walne zgromadzenia wspólników i opracowywanie opinii i wniosków.
- Nadzór nad Referatem Gospodarki Przestrzennej.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
Do zadań Referatu Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
- Gospodarka przestrzenna w tym m.in.:
1) prowadzenie procedur związanych z opracowaniem i uchwalaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
2) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
3) prowadzenie postępowań w zakresie ustalenia opłaty planistycznej kończących się wydawaniem decyzji administracyjnej;
4) wydawanie wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
5) opiniowanie projektów podziału geodezyjnego nieruchomości;
6) wydawanie zaświadczeń o zgodności inwestycji z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz innych.
- Pozostałe zadania:
1) realizacja zadań wynikających z ustawy krajobrazowej;
2) opracowywanie i prowadzenie dokumentów wynikających z ustawy o ochronie zabytków;
3) prowadzenie innych zadań wynikających z innych przepisów prawa, a dotyczących architektury oraz planowania przestrzennego;
4) opiniowanie projektów prac geologicznych;
5) realizacja zadań wynikających z ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących.
- Opracowanie i wdrożenie lokalnych standardów urbanistycznych.
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.