Menu
Publikacja materiałów na stronie internetowej gminy i w mediach społecznościowych
Jak przygotować materiał do publikacji?
Tekst
- Materiały tekstowe przygotowane do publikacji na stronie www.gminaskawina.pl powinny zostać przygotowane i zapisane w pliku umożliwiającym edycję, np. MS Word.
- Lead (wstęp do publikacji) powinien zawierać najważniejsze informacje o nazwie wydarzenia, miejscu i organizatorach oraz krótko czego dotyczy (dotyczyło/ będzie dotyczyć), zgodnie z zasadami notatki prasowej: co? kto? gdzie? kiedy? jak? dlaczego? Lead wyświetlany na liście aktualności na stronie głównej ma ok. 280 znaków.
- Tekst powinien być napisany w trzeciej osobie, wyjątkiem jest cytat z imieniem i nazwiskiem jego autora. Przykłady: Stowarzyszenie ABC zorganizowało warsztaty…, Fundacja XYZ zaprasza na zajęcia… itp.
- Prosimy o pomijanie „Pan”, „Pani” przed funkcjami oraz przecinka pomiędzy funkcją a nazwiskiem (przykład: W ubiegłą sobotę Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 123 w Skawinie Jan Kowalski…). Wszędzie tam, gdzie nie są to funkcje jednostkowe, nazwy należy zapisywać małymi literami (przykład: Wszyscy prezesi stowarzyszeń obecni na spotkaniu…).
- Prosimy o stosowanie cudzysłowów apostrofowych, tj. „ ”.
- Tekst powinien być napisany w łatwym do zrozumienia języku. Zachęcamy do wydzielania akapitów i dodawania nagłówków, stosowania list oraz oznaczania ważnych informacji np. za pomocą pogrubionej czcionki.
- Jeśli wydarzenie jest objęte honorowym patronatem, finansowane bądź współfinansowane ze środków budżetu Gminy Skawina, zawarcie tej informacji w tekście jest obowiązkowe.
Grafiki
- Prosimy o nieumieszczanie grafik bezpośrednio w tekście. Zdjęcia, plakaty i inne materiały graficzne należy przesyłać za pomocą programów do transferu plików lub udostępniać na dyskach w chmurze.
- Każda grafika musi posiadać opis alternatywny – jest to wymóg obowiązkowy wynikający z aktualnych przepisów prawa (ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: KLIKNIJ TUTAJ).
Opis alternatywny powinien w kilku słowach informować o tym, co przedstawia dana grafika. Dotyczy to zarówno zdjęć, jak i plakatów czy nawet logotypów. Dzięki temu osoby niewidome lub słabo widzące, korzystające z programów czytających ekran, również będą mogły zapoznać się z treścią zdjęcia czy plakatu. Opisy alternatywne należy przesyłać w pliku tekstowym.
Przykład:
Opis alternatywny: Mały kot wygląda przez szprychy koła od roweru, w tle widać siatkę ogrodzeniową.
Uwaga: w przypadku plakatów cała treść tekstowa, która się na nich znajduje, musi być uwzględniona w opisie alternatywnym.
Publikacje na Facebooku
- Treść postu na Facebooku powinna zawierać 2-3 zdania i odnośnik do pełnej treści artykułu.
- Jeżeli post ma tagować inny fanpage, należy podać właściwy link.
Z góry dziękujemy za stosowanie się do powyższych wytycznych.