Menu
Imprezy masowe
Informacja dotycząca wydawania zezwolenia na organizację imprezy masowej
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, złożony nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem imprezy (formularz poniżej)
- Do wniosku organizator dołącza:
- graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów;
e) oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące - jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące; - instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej;
- terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie;
- informację o:
a) liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, a jeżeli organizator zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej miejsca stojące - również liczbie miejsc stojących,
b) przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
c) liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej; - informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jej dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL - o ile został nadany, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej;
- informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka;
- informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk
- informację o powiadomieniu podmiotów tj.: Komendanta Powiatowego Policji w Krakowie, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krakowie. Opinie w/w służb organizator dostarcza niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.
- harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania
- Informację o rozmieszczeniu miejsc i czasie, w których będą sprzedawane, podawane lub spożywane napoje alkoholowe
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zezwolenia, w wysokości 82 zł (w momencie złożenia wniosku)
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- od wydania zezwolenia - 82 zł - obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku,
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) – obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia
dokumentu.
Opłaty skarbowej należy dokonać na konto Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie w Krakowskim Banku Spółdzielczym w Skawinie, ul. Słowackiego 2 nr : 47 8591 0007 0020 0560 0013 0001
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Burmistrz Miasta i Gminy Skawina wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia – w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
Kopię decyzji, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od jej wydania, pracownik prowadzący postępowanie w sprawie przekazuje do: Komendanta Powiatowego Policji i Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego oraz wojewodzie.
Jednostka odpowiedzialna:
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie
32-050 Skawina, ul. Rynek 3, pok. 17
tel.: 12 277 01 59, 12 277 01 58
Miejsce składania wniosku:
DZIENNIK PODAWCZY, Urząd Miasta i Gminy w Skawinie, ul. Rynek 14, pok. 1 (parter) w godzinach:
- poniedziałek: 8:00 – 17.00
- wtorek - czwartek 7.30 – 15.30
- piątek: 7:30 – 14:30
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie. Odwołanie wnosi się w terminie do 14 dni od doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U. 2019, Poz. 2170)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. 2020, Poz. 256)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. (Dz.U. 2019, Poz. 1000)