ul. Rynek 1
parter - pok. 4, 6, 7
Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl
STRUKTURA:
- Kierownik: Agata Biela, pok. 4, tel.: 12 2770 123
- Z-ca Kierownika: Iwona Monica - inspektor, pok. 4, tel.: 12 2770 122
- Teresa Baltaza - inspektor, pok. 4, tel.: 12 2770 122
- Klaudia Musiał - pomoc administracyjna, pok. 6, tel.: 12 2770 114
- Marzena Zaporowska-Oleksiak - inspektor, pok. 4, tel.: 12 2770 123
- Joanna Brożek - inspektor, pok. 7, tel.: 12 2770 176
- Iwona Baran - inspektor, pok. 7, tel.: 12 2770 176
-
Dominika Maślanka - pracownik I stopnia - roboty publiczne, pok. 6
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:
- Przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami;
- Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian budżetu oraz zmian w budżecie;
- Przygotowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej wraz z objaśnieniami przyjętych wartości;
- Przygotowywanie informacji półrocznej i rocznej o przebiegu wykonania budżetu z zestawieniami tabelarycznymi;
- Przygotowywanie projektów uchwał zmieniających wieloletnią prognozę finansową.
- Przygotowywanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze;
- Przygotowywanie niezbędnych danych do oceny gospodarki finansowej Gminy;
- Zarządzanie finansami w ramach udzielonych pełnomocnictw, w tym lokowanie wolnych środków i pozyskiwanie środków z kredytów i pożyczek oraz z emisji obligacji;
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej Urzędu oraz Gminy oraz sporządzanie pozostałych sprawozdań finansowych i statystycznych Urzędu oraz Gminy
- Prowadzenie obsługi finansowo – księgowej organu i jednostki;
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do udzielania dotacji z budżetu Gminy;
- Rozliczanie udzielonych i otrzymanych dotacji;
- Nadzór i kontrola nad działalnością finansową gminnych jednostek organizacyjnych;
- Obsługa kredytów i pożyczek zaciąganych oraz udzielanych przez Gminę;
- Rozliczanie podatku od towarów i usług w zakresie działania Gminy oraz sporządzanie stosownych deklaracji;
- Opracowywania projektów przepisów wewnętrznych wynikających z przepisów o rachunkowości;
- Prowadzenie ewidencji wydatków bieżących i majątkowych Gminy;
- Prowadzenie ewidencji dochodów niepodatkowych i ich windykacja,
- Naliczanie, wypłata i rozliczanie wynagrodzeń z tytułu umów zleceń i umów o dzieło, prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym;
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłową realizacją planu finansowego realizowanego przez poszczególne wydziały/biura;
- Ewidencja druków ścisłego zarachowania;
- Ewidencja wartości majątku;
- Rozliczania wyników inwentaryzacji;
- Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.