Rynek 1, parter - pok. 8
STRUKTURA:
- Kierownik Wydziału: Agnieszka Zuch, pok. nr 8, tel.: 12 2770 129
- Justyna Faber - inspektor, pok. nr 8, tel.: 12 2770 109
- Natalia Blak - podinspektor, pok. nr 8, tel.: 12 2770 119
- Krzysztof Kłyś - konserwator, kierowca
- Stanisław Korzeniowski - konserwator, kierowca
CENTRUM OBSŁUGI MIESZKAŃCA - ul. Rynek 14, pok. 1, parter
- Kierownik Centrum Obsługi Mieszkańca: Katarzyna Czapkowicz, tel.: 12 2770 101
- Małgorzata Śliwa - samodzielny referent, tel.: 12 2770 102
- Dorota Baran - pomoc administracyjna, tel.: 12 2770 169
- Monika Krużel - inspektor, pok. nr. 3, tel.: 12 2770 185
PUNKT OBSŁUGI OSÓB STARSZYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH - ul. Rynek 14, pok. 1, parter
- Teresa Gładyś - samodzielny referent, tel.: +48 604 770 101, 12 2770 100
ZAKRES DZIAŁANIA:
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
1. Zapewnienie sprawnej i zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa organizacji pracy i funkcjonowania Urzędu, w tym analiza kosztów.
2. Prowadzenie archiwum zakładowego i współpraca w tym zakresie z Archiwum Narodowym.
3. Prowadzenie obsługi gospodarczej, transportowej i telekomunikacyjnej Urzędu.
4. Zaopatrzenie Urzędu w pieczęcie, materiały biurowe, sprzęt biurowy, literaturę fachową oraz czasopisma, w tym ewidencja wyposażenia.
5. Utrzymanie we właściwym stanie pomieszczeń i budynków Urzędu, w tym w zakresie drobnych prac konserwacyjnych, porządkowych i gospodarczych oraz ochrona mienia Urzędu.
6. Organizacja i koordynacja zadań z zakresu:
1) wyborów do Parlamentu UE;
2) wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczpospolitej Polskiej;
3) wyborów Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej;
4) wyborów Burmistrza, Rady Miejskiej, Rady Powiatu i Sejmiku Województwa;
5) wyborów organów wykonawczych jednostek pomocniczych Gminy jako wsparcie BRM;
6) referendów powszechnych i lokalnych;
7) spisów ludności.
7. Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania środków transportu Urzędu oraz ich racjonalnego wykorzystania.
8. Współpraca z sądem i organizacja pracy osób skazanych.
9. Prowadzenie działań związanych z właściwym funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w Urzędzie i jednostkach podległych:
1) proponowanie i opracowywanie dokumentów niezbędnych dla poprawnego funkcjonowania systemu kontroli zarządczej;
2) inicjowanie działań korygujących i naprawczych bądź wspomagających w porozumieniu z Audytorem Wewnętrznym.
10. Prowadzenie zadań związanych z zarządzaniem ryzykiem w jednostce:
1) opracowanie dokumentacji opisującej zasady funkcjonowania systemu zarządzania ryzykiem wewnętrznym w jednostce;
2) wdrożenie i monitorowanie systemu zarządzania ryzykiem wewnętrznym;
3) przedkładanie do akceptacji Sekretarzowi wszelkiej niezbędnej dokumentacji dotyczącej zarządzania ryzykiem wewnętrznym;
4) przedkładanie Audytorowi Wewnętrznemu wyników zarządzania ryzykiem wewnętrznym w terminie do 15 listopada każdego roku;
5) przedkładanie wszelkich materiałów i dokumentów dotyczących zarządzania ryzykiem wewnętrznym pracownikom wskazanym przez Burmistrza;
6) udzielanie niezbędnej pomocy z zakresu identyfikacji i analizy ryzyka wewnętrznego wszystkim zainteresowanym pracownikom Urzędu.
11. Realizacja zadań w zakresie BHP i PPOŻ, w tym m.in.:
1) opracowywanie planów poprawy warunków pracy w Urzędzie;
2) dbałość o dostosowanie stanowisk pracy w Urzędzie do wymogów określonych ergonomią pracy;
3) dbałość o stan urządzeń (dopuszczenie do pracy urządzeń posiadających certyfikaty na znak bezpieczeństwa).
12. Prowadzenie rejestru w przedmiocie udostępniania informacji publicznej w zakresie działalności Urzędu Miasta i Gminy w Skawinie.
13. Prowadzenie rejestru w przedmiocie rozpatrywania petycji.
14. Prowadzenie rejestru umów przetwarzania danych osobowych.
15. Prowadzenie rejestrów wraz z umieszczaniem w BIP:
1) Rejestru umów i porozumień;
2) Rejestru zarządzeń Burmistrza.
16. Nadzór nad COM.
17. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
Do zadań Centrum Obsługi Mieszkańca należy w szczególności:
1. Prowadzenie kancelarii ogólnej, w tym dziennika podawczego:
1) przyjmowanie, rejestrowanie, odbieranie korespondencji tradycyjnej i elektronicznej oraz ePUAP-u;
2) dekretacja i rozdział korespondencji kierowanej do Urzędu, organów gminy i jednostek organizacyjnych Gminy. W przypadku spraw czysto technicznych, prostych, nie wymagających dodatkowej wiedzy i zgody Burmistrza (rachunki, faktury, deklaracje, wnioski, itp.) przekazuje się bezpośrednio do wydziałów i jednostek organizacyjnych;
3) pisma merytoryczne, noszące znamiona wniosków o wszczęcie postepowania, rozstrzygnięć, uzgodnień, odwołań od decyzji, opinii innych organów itp. przekazywane są Burmistrzowi w celu dekretacji na wydziały;
4) zmiana dekretacji wymaga zgody Burmistrza, Zastępców bądź Sekretarza;
5) udzielanie pełnej informacji o sposobie i trybie załatwiania spraw przez poszczególne wydziały Urzędu;
6) wydawanie interesantom obowiązujących formularzy – pomoc w ich wypełnianiu, informacja o opłatach skarbowych, opłatach i podatkach lokalnych;
7) sprawdzanie kompletności składanych wniosków;
8) obsługa centrali telefonicznej;
9) odbieranie i wysyłanie przesyłek pocztowych;
2. Prowadzenie spraw ogłoszeń urzędowych – obsługa tablic ogłoszeniowych.
3. Obsługa systemu „Profil zaufany”.
4. Prowadzenie Punktu Obsługi Osób Niepełnosprawnych.
5. Realizacja zadań z zakresu Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki;
1) wydawanie zaświadczeń dotyczących informacji o poszukiwanych przedsiębiorcach oraz działalności własnej przedsiębiorców figurujących w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza;
2) archiwizowanie wniosków CEIDG-1 w formie papierowej oraz dokumentacji z nimi związanymi przez okres 10 lat od dokonywania wpisu.
6. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, cofaniem, wygaszaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
7. Wykonywanie określonych czynności (zadań) związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego.
8. Prowadzenie ewidencji miejsc noclegowych (prowadzenie ewidencji obiektów, niebędących obiektami hotelarskimi, w których świadczone są usługi hotelarskie).
9. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.