Rynek 1, pok. 10


Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl


STRUKTURA:


ZAKRES  DZIAŁANIA:

Do zadań Biura ds. Kadr i Płac należy w szczególności:


Zadania dotyczące spraw kadrowych, w tym m.in.:

  1. prowadzenie spraw osobowych i akt pracowników Urzędu oraz dyrektorów (kierowników) gminnych jednostek organizacyjnych z wyłączeniem jednostek oświatowych);
  2. prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz spraw związanych z dyscypliną pracy w Urzędzie;
  3. organizacja prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen pracowników zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza;
  4. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
  5. prowadzenie spraw związanych z podnoszeniem kwalifikacji pracowników;
  6. prowadzenie spraw związanych z:
    a) naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze,
    b) naborem kierowników/dyrektorów instytucji kultury,
    c) konkursami na stanowiska prezesów spółek gminnych,
  7. kierowanie na wstępne i okresowe badania lekarskie;
  8. prowadzenie spraw z zakresu odbywanych w Urzędzie staży, robót publicznych i prac interwencyjnych;
  9. sporządzanie sprawozdań i informacji w sprawach objętych zakresem działania Biura;
  10. obsługa programu ZUS „Płatnik” w zakresie dokonywania zgłoszeń/zmian, korekt/ oraz wyrejestrowywania ubezpieczonego /członków rodziny/ do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.


Zadania związane z płacami, w tym m.in.:

  1. sporządzanie list płac, naliczanie wynagrodzeń z uwzględnieniem wszelkich dodatków i potrąceń pracowników zatrudnionych na umowach o pracę;
  2. sporządzanie list płac wypłat świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz wydruk rocznych kartotek z ZFŚS;
  3. sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę wykonania przelewów składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz innych potrąceń z list płac;
  4. ustalanie uprawnień do zasiłków chorobowych, macierzyńskich i opiekuńczych oraz kompletowanie odpowiedniej dokumentacji;
  5. sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną wszelkich dokumentów rozliczeniowych, deklaracji, raportów ZUS dotyczących comiesięcznego rozliczania składek społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego i Funduszu Pracy pracowników;
  6. sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną rocznych informacji podatkowych (PiT-11, PiT-40, PiT-4R);
  7. sporządzanie rocznych wydruków kartotek płacowych, zasiłkowych, raportów ZUS RMUA, oraz rocznej deklaracji ZUS IWA;
  8. sporządzanie raportów i zestawień z wykorzystania funduszu płac, a także zaangażowania wynagrodzeń;
  9. obsługa programu bankowego w zakresie wysyłania wynagrodzeń na konta pracowników oraz drukowania wyciągów bankowych,
  10. Prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich składania w tym kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, prezesów spółek gminnych, dyrektorów instytucji kultury (z wyłączeniem osób składających oświadczenia do Biura Rady i Wydziału Edukacji i Zdrowia).
  11. Prowadzenie rachunkowości Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
  12. Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
  13. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza bądź zleconych do realizacji przez Zastępców Burmistrza, Sekretarza lub Skarbnika.