Rynek 14,
parter, pok. 4
I piętro, pok. 5, 6, 7, 8, 9



Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl


STRUKTURA:

  • Kierownik Wydziału: Marcelina Zemła, pok. nr 9, tel.: 12 2770 152
  • Z-ca Kierownika: Dominik Niechaj, pok. 9, tel.: 12 2770 081
  • Izabela Danilewicz-Wójciak - podinspektor, pok. 7, tel.: 12 2770 172
  • Władysława Marta Pierzchała - starszy inspektor, pok. 7,  tel.: 12 2770 172

Referat Dróg

  • Kierownik Referatu Dróg - Dominik Niechaj, pok. 9, tel.: 12 2770 081
  • Andrzej Szymczak - główny specjalista, pok. 8,  tel.: 12 2770 181
  • Katarzyna Żelazowska - starszy inspektor, pok. 8, tel.: 12 2770 181
  • Anna Pietrusza - starszy inspektor, pok. 8, tel.: 12 2770 181
  • Rafał Kubas - główny specjalista, pok. 6, tel.: 12 2770 186
  • Przemysław Baliga - inspektor, pok. 8, tel.: 12 2770 181
  • Erika Stankowska -  pracownik I stopnia - roboty publiczne

Referat Infrastruktury Gminnej

  • Zbigniew Piętak - główny specjalista, pok. 6,  tel.: 12 2770 187
  • Anna Mróz - inspektor, pok. 5,  tel.: 12 2770 139
  • Anna Trojan - podinspektor, pok. 5,  tel.: 12 2770 139
  • Krzysztof Szulada - inspektor, pok. 5, tel. 12 2770 139

Referat Gospodarki Wodnej

  • Ewelina Dziuba - inspektor, pok. 2, tel.: 12 2770 139
  • Małgorzata Jędrzejczyk - inspektor, pok. 6, tel.: 12 2770 105

Referat Kształtowania Zieleni

  • Kierownik Referatu Kształtowania Zieleni - Jolanta Miłek, tel.: 12 2770 106, pok. 4
  • Marzena Apola - inspektor, pok. 4, tel.: 12 2770 150
  • Joanna Lesiakowska-Tlałka, podinspektor, pok. 4, tel.: 12 2770 150



ZAKRES DZIAŁANIA:

Referat Dróg – [GK-D]

1. Bieżące utrzymanie, remonty i konserwacja oświetlenia ulicznego, parkowego, świątecznego;

1) wydawanie warunków i uzgadnianie projektów oświetlenia ulicznego;

2) przygotowywanie i prowadzenie postępowań prac projektowych w zakresie budowy i rozbudowy sieci
oświetlenia ulicznego;

3) przygotowanie i realizacja procedury zakupu energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego,
budynków użyteczności publicznej, szkół i przedszkoli na terenie gminy Skawina;

4) inwentaryzacja i wprowadzanie zmian do systemu GIS ( uaktualnienia systemu o wykonane dobudowy
i budowy nowych punktów oświetlenia ulicznego);

2. Bieżące utrzymanie parkingów.

3. Kontrola stanu istniejącej infrastruktury kanalizacji deszczowej.

4. Wydawanie warunków przyłączeniowych do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej.

5. Zimowe utrzymanie dróg gminnych, chodników, ciągów pieszych miejskich, ulic lokalnych, alejek, placów,
parkingów i przystanków autobusowych na terenie Gminy Skawina – tzw. akcja zima.

6. Bieżące sprzątanie jezdni dróg gminnych, chodników, ciągów pieszych miejskich, ulic lokalnych, alejek,
placów, parkingów i przystanków autobusowych na terenie Gminy Skawiny.

7. Drogownictwo, w tym m.in.:

1) remonty dróg i chodników wraz z infrastrukturą techniczną, których zarządcą jest Burmistrz;

2) remonty mostów i innych obiektów inżynierskich;

3) okresowe przeglądy stanu technicznego dróg, mostów i innych obiektów inżynierskich;

4) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych oraz przepustów;

5) wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz zmiany tych klasyfikacji;

6) nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych, bieżące utrzymanie oznakowania dróg i ulic na
terenie Gminy;

7) dokonywanie odbiorów po zgłoszeniu zajęcia pasa drogowego;

8) wydawanie decyzji i uzgodnień odnośnie lokalizacji urządzeń obcych w pasie drogowym dróg gminnych;

9) wydawanie warunków budowy oraz decyzji i uzgodnień lokalizacji zjazdów z dróg gminnych publicznych
i wewnętrznych – odbiór wybudowanych zjazdów;

10) uzgadnianie projektów zmian organizacji ruchu;

11) wydawanie decyzji i zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych oraz decyzji i zezwoleń na
ustawianie tablic informacyjnych i reklam;

12) wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach gminnych publicznych;

13) wydawanie opinii dotyczącej czasowych przejazdów pojazdów o rzeczywistej lub dopuszczalnej masie
całkowitej większej niż wskazana na znaku drogowym B–15 i/lub B–18 na odcinkach dróg gminnych;

14) wydawanie zezwoleń i decyzji w zakresie handlu okazjonalnego;

15) prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z naruszeniem prawa drogowego bez stosownych
uzgodnień i zezwoleń;

16) wnioskowanie w sprawie uregulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę – udział
w okazywaniu granic;

17) bieżące utrzymanie rowów przydrożnych w zakresie remontów, koszenia i karczowania krzewów oraz
przycinania gałęzi w obrębie pasa drogowego;

18) Strefa Płatnego Parkowania;

19) Budowa peronów przystankowych i utrzymanie wiat przystankowych.

8. Prowadzenie prac związanych z pielęgnacją i ścinką drzew w pasach przydrożnych;

9. Usuwanie szkód powstałych w wyniku działania żywiołu.

10. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.

Referat Infrastruktury Gminnej– [GK-IG]

1. Bieżące utrzymanie placu targowego, targowiska;

2. Bieżące utrzymanie cmentarzy komunalnych, prowadzenie ewidencji grobów.

3. Utrzymanie elementów małej architektury.

4. Utrzymanie porządku i czystości, w szczególności tym m.in.:

1) utrzymanie czystości i porządku na terenach gminnych (sprzątanie chodników, terenów zielonych,
przystanków autobusowych);

2) montaż nowych, utrzymanie istniejących koszy ulicznych;

3) likwidacja tzw. „dzikich wysypisk” na terenach gminnych.

5. Koszenie terenów zieleni nieurządzonej i innych gruntów będących własnością Gminy;

6. Miejsca rekreacji i wypoczynku, tym m.in.:

1) utrzymanie ogólnodostępnych placów zabaw:

a) przeglądy techniczne urządzeń;

b) bieżące naprawy;

c) bieżąca konserwacja, doposażenie placów zabaw w nowe urządzenia;

2) tworzenie nowych miejsc rekreacji i wypoczynku oraz ich utrzymanie.

7. Zabytki i miejsca pamięci, w tym w szczególności:

1) prowadzenia postępowania w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich;

2) nadzór nad realizacją prac związanych z konserwacją obiektów zabytkowych – dotyczy kapliczek i krzyży
przydrożnych;

3) nadzór nad utrzymaniem miejsc pamięci.

8. Remonty dotyczące wszystkich obiektów gminnych z wyłączeniem przekazanych innym jednostkom, w tym
w szczególności:

1) okresowe przeglądy stanu technicznego budynków stanowiących własność Gminy (w tym budynków
Urzędu i jednostek oświatowych);

2) remonty obiektów użyteczności publicznej (m.in. obiekty sportowe, remizy, świetlice, gminny zasób
mieszkaniowy, budynki Urzędu, itp.);

3) remonty, usuwanie awarii, bieżące utrzymanie placówek oświatowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą
w tym boiska, place zabaw, itp.

9. Gospodarka energią:

1) prowadzenie działań związanych z polityką energetyczną Gminy Skawina

2) opiniowanie działań związanych z planowaniem, inwestycjami i usługami w zakresie efektywności
energetycznej;

3) opiniowanie działań zmierzających do oszczędności w zakresie zużycia energii elektrycznej, cieplnej
i gazowej w sektorze publicznym Gminy

4) opiniowanie działań mających na celu zwiększenie udziału energii pochodzących z odnawialnych źródeł
energii (OZE) w bilansie energetycznym miasta Skawina.

10. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.

Referat Gospodarki Wodnej – [GK-GW]

1. Utrzymywanie i konserwacja urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę – studnie publiczne, zdroje
uliczne;

2. Wnioskowanie w sprawie uzyskania pozwoleń wodno – prawnych.

3. Gospodarka wodna, w tym m.in.:

1) nadzór nad realizacją prac związanych z utrzymaniem urządzeń melioracji podstawowych;

2) opiniowanie inwestycji w zakresie gospodarki wodnej;

3) opracowania przedmiaru robót oraz materiałów przetargowych na realizację prac związanych odbudową
i konserwacją urządzeń melioracji wodnych;

4) nadzór nad realizacją prac związanych z budową, odbudową i konserwacją urządzeń melioracji wodnych.

4. Realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne, a w szczególności:

1) rozstrzyganie spraw związanych ze zmianą stanu wody na gruncie;

2) zawieranie ugody ustalające zmiany stanu wody na gruntach;

3) naliczanie opłat z tytułu zmniejszenia retencji naturalnej.

6. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.

Referat Kształtowania Zieleni – [GK-KZ]

Koordynacja opracowania i wdrożenia programu rozwoju terenów zielonych w Gminie Skawina, celem określenia
spójnej, planowej i długoterminowej polityki rozwoju terenów zieleni w gminie, w tym w szczególności:

1) integracja rozproszonej struktury zieleni w ciągły system terenów powiązanych ciągami pieszo-rowerowymi
i ciągami zieleni;

2) zachowanie, rozwój i tworzenie nowych terenów zieleni publicznej spełniających potrzeby społeczne;

3) ochrona zabytkowych terenów zieleni, ważnych dla jakości krajobrazu kulturowego;

4) ochrona terenów cennych przyrodniczo, czyli przestrzenne i ekologiczne zrównoważenie rozwoju miasta oraz
racjonalna gospodarka zasobami środowiska, w tym zasobami wodnymi;

5) podniesienie standardów utrzymania, zakładania i pielęgnacji terenów zieleni;

6) usprawnienie zarządzania terenami zieleni w Gminie;

7) opracowania przedmiaru robót oraz materiałów przetargowych na realizację prac związanych z utrzymaniem
istniejącej zieleni gminnej;

8) nadzór nad realizacją prac związanych z utrzymaniem istniejących terenów zieleni gminnej;

9) kompleksowe urządzanie i zagospodarowanie terenów zieleni urządzonej i nieurządzonej;

10) opiniowanie inwestycji w zakresie gospodarki zielenią;

11) prowadzenie prac związanych z pielęgnacją i ścinką drzew na terenach zieleni gminnej;

12) nasadzenia drzew i krzewów w tym wynikające z wydanych decyzji administracyjnych;

13) wydawanie decyzji administracyjnych:

a) zezwalających na usunięcie drzew lub krzewów bez naliczania i z naliczeniem opłat;

b) nie zezwalających na usunięcie drzew i krzewów;

c) wymierzających administracyjną karę pieniężną za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego
zezwolenia;

d) o sprzeciwie w sprawach usuwania drzew przez osoby fizyczne;

14) przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usuwania drzew przez osoby fizyczne na cele niezwiązane z prowadzeniem
działalności gospodarczej;

15) wydawania zaświadczeń o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu;

16) prowadzenie postępowań w zakresie usuwania drzew bez wymaganego zezwolenia, oraz za naruszanie
przepisów z zakresu ochrony przyrody (decyzja);

17) przygotowanie dokumentacji na usuwanie drzew rosnących na terenach gminnych;

18) nadzór nad zabytkowymi zespołami parkowymi;

19) prowadzenie spraw związanych z pomnikami przyrody na terenie Gminy;

20) prowadzenie publicznie dostępnych wykazów zawierających informacje o środowisku i jego ochronie wraz
z jego udostępnianiem – decyzje w sprawie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów.

21) Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.


Zarządcy dróg zlokalizowanych na terenie Gminy Skawina:

  • drogi gminne: Wydział GK - UMiG w Skawinie, 
    ul. Rynek 14, 32-050 Skawina; tel.: 12 277 01 81, e-mail: gk@gminaskawina.pl
  • drogi powiatowe:  ZDPK ul. Karola Wojtyły 106, 32-086 Batowice,  Punkt Obsługi Klienta 12 622 10 13,
    e-mail:  sekretariat@zdpk.krakow.pl,  www.zdpk.krakow.pl/zdpk2
  • drogi wojewódzkie: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, 
    30-085 Kraków, ul. Głowackiego 56, tel.: 12 637 90 00,  www.zdw.krakow.pl
  • drogi krajowe: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,  www.krakow.gddkia.gov.pl
    Oddział w Krakowie, 31-542 Kraków, ul. Mogilska 25, tel.: 12 411 43 59, 12 417 25 00