Rynek 14, I piętro, pok. 5, 6, 7, 8, 9
Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl
STRUKTURA:
- Kierownik Wydziału: Marcelina Zemła
pok. nr 9, e-mail: m.zemla@gminaskawina.pl tel.: 12 2770 152 - Z-ca Kierownika: Dominik Niechaj, pok. 9, e-mail: d.niechaj@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 081
- Andrzej Szymczak - inspektor, pok. 5
e-mail: a.szymczak@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 181 - Katarzyna Żelazowska-Korbut - inspektor, pok. 5
e-mail: k.zelazowska@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 181 - Anna Pietrusza - inspektor, pok. 5
e-mail: a.pietrusza@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 181 - Rafał Kubas - inspektor, pok. 6
e-mail: r.kubas@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 186 - Zbigniew Piętak - inspektor, pok. 6
e-mail: z.pietak@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 187 - Władysława Marta Pierzchała - inspektor, pok. 7
e-mail: w.pierzchala@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 172 -
Izabela Danilewicz-Wójciak - podinspektor, pok. 7e-mail: i.danilewicz_wojciak@gminaskawina.pl, tel.: 12 277 0172
- Małgorzata Jędrzejczyk - inspektor, pok. 8
e-mail: m.jedrzejczyk@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 105 - Anna Mróz - inspektor, pok. 8
e-mail: a.mroz@gminaskawina.pl tel.: 12 2770 139 - Anna Trojan - pomoc administracyjna, pok 8
e-mail: a.trojan@gminaskawina.pl, tel.: 12 2770 139 - Piotr Pluciński- inspektor, pok. 6, tel. 12 2770 186
e-mail: p.plucinski@gminaskawina.pl
ZAKRES DZIAŁANIA:
1. Gospodarka komunalna, w tym m.in.:
- bieżące utrzymanie, remonty i konserwacja oświetlenia ulicznego, parkowego, świątecznego;
- wydawanie warunków i uzgadnianie projektów oświetlenia ulicznego
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań prac projektowych w zakresie budowy i rozbudowy sieci oświetlenia ulicznego
- przygotowanie i realizacja procedury zakupu energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego, budynków użyteczności publicznej, szkół i przedszkoli na terenie gminy Skawina
- inwentaryzacja i wprowadzanie zmian do systemu GIS (uaktualnienia systemu o wykonane dobudowy i budowy nowych punktów oświetlenia ulicznego)
- bieżące utrzymanie placu targowego, targowiska oraz parkingów;
- bieżące utrzymanie cmentarzy komunalnych, prowadzenie ewidencji grobów;
- utrzymywanie i konserwacja urządzeń służących do zaopatrzenia ludności w wodę – studnie publiczne, zdroje uliczne;
- kontrola stanu istniejącej infrastruktury kanalizacji deszczowej;
- wydawanie warunków przyłączeniowych do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej;
- wnioskowanie w sprawie uzyskania pozwoleń wodno–prawnych;
- zimowe utrzymanie dróg gminnych, chodników, ciągów pieszych miejskich, ulic lokalnych, alejek, placów, parkingów i przystanków autobusowych na terenie Gminy – tzw. akcja zima;
- bieżące sprzątanie jezdni dróg gminnych, chodników, ciągów pieszych miejskich, ulic lokalnych, alejek, placów, parkingów i przystanków autobusowych na terenie Gminy.
2. Drogownictwo, w tym m.in.:
- remonty dróg i chodników wraz z infrastrukturą techniczną, których zarządcą jest Burmistrz;
- remonty mostów i innych obiektów inżynierskich;
- okresowe przeglądy stanu technicznego dróg, mostów i innych obiektów inżynierskich;
- prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych oraz przepustów;
- wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz zmiany tych klasyfikacji;
- nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach gminnych, bieżące utrzymanie oznakowania dróg i ulic na terenie Gminy;
- dokonywanie odbiorów po zgłoszeniu zajęcia pasa drogowego;
- wydawanie decyzji i uzgodnień odnośnie lokalizacji urządzeń obcych w pasie drogowym dróg gminnych;
- wydawanie warunków budowy oraz decyzji i uzgodnień lokalizacji zjazdów z dróg gminnych publicznych i wewnętrznych – odbiór wybudowanych zjazdów;
- uzgadnianie projektów zmian organizacji ruchu;
- wydawanie decyzji i zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych oraz decyzji i zezwoleń na ustawianie tablic informacyjnych i reklam;
- wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych po drogach gminnych publicznych;
- wydawanie opinii dotyczącej czasowych przejazdów pojazdów o rzeczywistej lub dopuszczalnej masie całkowitej większej niż wskazana na znaku drogowym B–15 i/lub B–18 na odcinkach dróg gminnych;
- wydawanie zezwoleń i decyzji w zakresie handlu okazjonalnego;
- prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z naruszeniem prawa drogowego bez stosownych uzgodnień i zezwoleń;
- wnioskowanie w sprawie uregulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogę – udział w okazywaniu granic;
- bieżące utrzymanie rowów przydrożnych w zakresie remontów, koszenia i karczowania krzewów oraz przycinania w obrębie pasa drogowego;
- Strefa Płatnego Parkowania;
- Budowa peronów przystankowych i utrzymanie wiat przystankowych.
3. Gospodarka wodna, w tym m.in.:
- nadzór nad realizacją prac związanych z utrzymaniem urządzeń melioracji podstawowych;
- opiniowanie inwestycji w zakresie gospodarki wodnej;
- opracowania przedmiaru robót oraz materiałów przetargowych na realizację prac
- związanych odbudową i konserwacją urządzeń melioracji wodnych;
- nadzór nad realizacją prac związanych z budową, odbudową i konserwacją urządzeń
- melioracji wodnych.
4. Koszenie terenów zieleni nieurządzonej i innych gruntów będących własnością Gminy
5. Prowadzenie prac związanych z pielęgnacją i ścinką drzew w pasach przydrożnych
6. Utrzymanie elementów małej architektury
7. Utrzymanie porządku i czystości, w szczególności tym m.in.:
- utrzymanie czystości i porządku na terenach gminnych (sprzątanie chodników, terenów
- zielonych, przystanków autobusowych);
- montaż nowych, utrzymanie istniejących koszy ulicznych;
- likwidacja tzw. „dzikich wysypisk” na terenach gminnych.
8. Miejsca rekreacji i wypoczynku, tym m.in.:
- utrzymanie ogólnodostępnych placów zabaw:
- przeglądy techniczne urządzeń,
- bieżące naprawy,
- bieżąca konserwacja, doposażenie placów zabaw w nowe urządzenia;
- tworzenie nowych miejsc rekreacji i wypoczynku oraz ich utrzymanie.
9. Zabytki i miejsca pamięci, w tym w szczególności:
- prowadzenia postępowania w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich;
- nadzór nad realizacją prac związanych z konserwacją obiektów zabytkowych – dotyczy
- kapliczek i krzyży przydrożnych;
- nadzór nad utrzymaniem miejsc pamięci.
10. Remonty dotyczące wszystkich obiektów gminnych z wyłączeniem przekazanych innym jednostkom, w tym w szczególności:
- okresowe przeglądy stanu technicznego budynków stanowiących własność Gminy
- (w tym budynków Urzędu i jednostek oświatowych);
- remonty obiektów użyteczności publicznej (m.in. obiekty sportowe, remizy, świetlice,
- gminny zasób mieszkaniowy, budynki Urzędu, itp.);
- remonty, usuwanie awarii, bieżące utrzymanie placówek oświatowych wraz
- z infrastrukturą towarzyszącą w tym boiska, place zabaw, itp.;
- 4) usuwanie szkód powstałych w wyniku działania żywiołu;
11. Realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne, a w szczególności:
- rozstrzyganie spraw związanych ze zmianą stanu wody na gruncie;
- zawieranie ugody ustalające zmiany stanu wody na gruntach;
- naliczanie opłat z tytułu zmniejszenia retencji naturalnej.
12. Realizacja zadań wskazanych do realizacji podczas konsultacjach społecznych pod nazwą Budżet Obywatelski.
13. Obsługa Systemów Komunikacji z Mieszkańcami w zakresie spraw związanych z Wydziałem Gospodarki Komunalnej.
14. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.
Zarządcy dróg zlokalizowanych na terenie Gminy Skawina:
- drogi gminne: Wydział GK - UMiG w Skawinie,
ul. Rynek 14, 32-050 Skawina; tel.: 12 277 01 81, e-mail: gk@gminaskawina.pl - drogi powiatowe: ZDPK ul. Karola Wojtyły 106, 32-086 Batowice, Punkt Obsługi Klienta 12 622 10 13,
e-mail: sekretariat@zdpk.krakow.pl, www.zdpk.krakow.pl/zdpk2 - drogi wojewódzkie: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie,
30-085 Kraków, ul. Głowackiego 56, tel.: 12 637 90 00, www.zdw.krakow.pl - drogi krajowe: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, www.krakow.gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie, 31-542 Kraków, ul. Mogilska 25, tel.: 12 411 43 59, 12 417 25 00