Rynek 12, I piętro


Wszelką korespondencję prosimy kierować na adres główny urzędu: urzad@gminaskawina.pl


STRUKTURA:

  • Kierownik Wydziału: Mateusz Mlost, pok. 4, tel.: 12 2770 184
  • Z-ca Kierownika: Urszula Chlebowska - inspektor, pok. 4, tel.: 12 2770 190
  • Marcin Cwakliński - inspektor, pok. 4, tel.: 12 2770 184
  • Maciej Zacher - urbanista, główny specjalista, pok. 4, tel.: 12 2770 190

Referat Mobilności

  • Kierownik Referatu Mobilności: Michał Kędzierski, pok. 5, tel.: 12 2770 178
  • Małgorzata Lamot-Migo - główny specjalista, pok. 5, tel.: 12 2770 178
  • Krzysztof Kaleta - pomoc administracyjna, pok. 5, tel.: 12 2770 178
  • Roman Gdula - pracownik obsługi - „oficer pieszo-rowerowy”, pok. 5, tel.: 12 2770 178


ZAKRES  DZIAŁANIA:

Wydział Rozwoju i Strategii – [RS]

1. Pozyskiwanie środków zewnętrznych, w tym m.in.:
1) monitorowanie programów w zakresie pozyskiwania środków krajowych i zagranicznych;
2) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć z wykorzystaniem środków funduszy strukturalnych:
uruchomienie mechanizmów służących pozyskiwaniu środków na współfinansowanie zadań realizowanych
przez Gminę;
3) przygotowywanie dokumentacji i wniosków w sprawie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz
pilotowanie złożonych wniosków w instytucjach pomocowych;
4) koordynacja i rozliczanie przedsięwzięć prowadzonych przez Gminę w ramach projektów
współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
5) monitoring trwałości projektów zrealizowanych ze środków zewnętrznych;
6) kompleksowe opracowanie danych niezbędnych do uzyskania pomocy strukturalnych;
7) współpraca z administracją rządową, samorządową oraz organizacjami pozarządowymi i samorządu
gospodarczego w zakresie pozyskiwania dodatkowych środków pozabudżetowych wykorzystywanych
celem rozwoju Gminy;
8) pomoc jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz
w przygotowania odpowiednich wniosków;
9) informowanie mieszkańców Gminy o możliwości pozyskania środków z konkretnych programów,
funduszu, fundacji, instytucji czy organizacji ze szczególnym uwzględnieniem środków pomocowych
z Unii Europejskiej.

2. Koordynowanie rozwoju i realizacja strategii oraz monitorowanie jakości usług publicznych, w tym m.in. :
1) aktualizacja Strategii rozwoju Gminy Skawina;
2) opracowanie, wdrożenie i koordynowanie systemu monitorowania realizacji strategii i programów
rozwojowych oraz innych dokumentów o charakterze strategicznym, rozwojowym i planistycznym w tym
dbałość o ich spójność, przejrzystość i komplementarność;
3) określenie założeń społeczno – gospodarczych na potrzeby planowania, gromadzenie okresowych ocen,
analiz, informacji i sprawozdań z realizacji zadań poszczególnych wydziałów;
4) tworzenie przestrzennej wizualizacji zjawisk w zakresie społeczno – gospodarczego rozwoju Gminy;
5) koordynowanie okresowego weryfikowania opinii publicznej – badania ankietowe;
6) udział w programach: rozwoju ponadlokalnego, integracyjnych, służących realizacji zadań gminy
w partnerstwach terytorialnych i stowarzyszeniach jednostek samorządu terytorialnego, w tym zwłaszcza
w ramach: stowarzyszenia Metropolia Krakowska, Lokalna Grupa Działania „Blisko Krakowa”,
porozumienia ws. Podkrakowskiego Obszaru Funkcjonalnego „Razem Blisko Krakowa”;
7) przygotowanie założeń inteligentnego rozwoju Gminy oraz koordynowanie i monitorowanie wszelkich
działań mieszczących się w ramach inteligentnego zarządzania Gminą;
8) opracowywanie studiów wykonalności projektów wraz z analizą finansowo-ekonomiczną w celu oceny
efektywności społeczno – ekonomicznej planowanego przedsięwzięcia;
9) koordynowanie operacyjnego wdrażania i monitorowania Planów Odnowy Miejscowości i Osiedli oraz
Gminnego Programu Rewitalizacji, w tym zapewnienie dbałości o kompleksowość i komplementarność
prac, a także możliwie szerokie włączanie społeczności lokalnej oraz zapewnienie promocji realizowanych
przedsięwzięć;
10)współpraca z osiedlami i miejscowościami w celu tworzenia miejsc sprzyjających integracji mieszkańców
oraz przeciwdziałania przestrzennej dezintegracji osiedli i sołectw.

3. Realizacja działań opartych o ustawę o partnerstwie publiczno – prywatnym, w tym m.in.:
1) analizowanie potrzeb inwestycyjnych miasta pod kątem możliwość wykorzystania przepisów ustawy
o partnerstwie publiczno – prywatnym;
2) opracowywanie projektów ofert inwestycyjnych i koordynacja przedsięwzięć w ramach partnerstwa
publiczno – prywatnego;
3) inicjowanie i rozwój współpracy z potencjalnymi inwestorami w zakresie inwestycji będących
przedmiotem partnerstwa publiczno – prywatnego.

4. Nadzór nad Referatem i samodzielnym stanowiskiem.

5. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza


Urbanista – [U] realizuje zadania związane z:

1) rewitalizacją i rozwojem funkcjonalno – przestrzennym Gminy, w tym m.in. współpraca z osiedlami
i miejscowościami w celu tworzenia miejsc sprzyjających integracji mieszkańców oraz przeciwdziałania
przestrzennej dezintegracji osiedli i sołectw, koordynowanie wdrażania przedsięwzięć własnych określonych
w Gminnym Programie Rewitalizacji i Planach Rozwoju Osiedli i Miejscowości, a także wspieranie partnerów
i interesariuszy oraz przygotowywanie przedsięwzięć realizowanych na podstawie tych programów;
2) współpracą oraz edukacja urbanistyczna i mobilnościowa, w tym m.in. współpraca z prywatnymi inwestorami,
w szczególności z deweloperami i przedsiębiorstwami lokalizującymi zakłady oraz obiekty handlowe w
gminie, tak by tworzyć uporządkowane tereny zagospodarowania mieszkaniowego
z uwzględnieniem dostępności do podstawowych usług publicznych i infrastruktury komunikacyjnej,
prowadzenie działań edukacyjnych i informacyjnych w zakresie zagadnień urbanistycznych
i mobilnościowych dla mieszkańców Gminy Skawina;
3) projektowaniem przestrzeni publicznych (placów, parków, ulic, przystanków), z uwzględnieniem potrzeb
mieszkańców i funkcji społecznych;
4) opracowaniem i wdrożeniem lokalnych standardów urbanistycznych oraz nadzór nad ich przestrzeganiem.
5) opracowywaniem koncepcji planowanych zadań inwestycyjnych, w tym m.in.:
a) koordynacja opracowania koncepcji funkcjonalno – użytkowych planowanych zadań inwestycyjnych
w dostosowaniu do specyfiki przyszłej funkcji obiektu, budowli;
b) opiniowanie przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia całościowego harmonijnego rozwoju przestrzeni
publicznych w Gminie;
c) udział w naradach koordynacyjnych i radach budowy dotyczących inwestycji strategicznych;
d) współpraca z komórkami organizacyjnymi opracowującymi wnioski i aplikacje stanowiące podstawę
ubiegania się o środki ze źródeł zewnętrznych na realizację zadań.
6) Wykonuje inne zadania powierzone przez Burmistrza.


Referat Mobilności – [RS-M]

1. Zarządzanie mobilnością, w tym m.in.:
1) koordynowanie wdrażania Planu Zrównoważonej Mobilności, w tym w szczególności monitorowanie stanu
wdrażania działań/zadań zdefiniowanych ww. dokumencie;
2) udział w planowaniu rozwoju systemu transportowego dla ruchu pieszych, rowerzystów i użytkowników
transportu zbiorowego, konsultacje społeczne planowanych działań;
3) pozyskiwanie i analiza danych o zachowaniach komunikacyjnych i preferencjach mieszkańców,
planowanie rozwoju zrównoważonego systemu transportowego dla ruchu pieszych, rowerzystów
i użytkowników transportu zbiorowego, działania dotyczące poprawy bezpieczeństwa komunikacyjnego
pieszych, rowerzystów i użytkowników transportu zbiorowego, współpraca przy organizowaniu
drogowego i szynowego transportu zbiorowego;
4) stały monitoring sieci szlaków Skarby Blisko Krakowa oraz produktów i rezultatów projektu „Budowa
kompleksowego produktu turystycznego – „Skarby Blisko Krakowa”;
5) przygotowywanie i realizowanie działań informacyjnych, promocyjnych, edukacyjnych służących
rozwojowi produktów projektu „Budowa kompleksowego produktu turystycznego – Skarby Blisko
Krakowa”.

2. Transport zbiorowy, w tym m.in.:
1) wydawanie zgody na korzystanie z przystanków zlokalizowanych przy drogach gminnych;
2) nadzór nad funkcjonowaniem komunikacji publicznej na terenie Gminy, w tym dopłaty do usług
komunikacyjnych;
3) prowadzenie spraw związanych z rejestracją, wydawaniem, odmową udzielenia, cofnięcia, zmiany lub
stwierdzenia wygaśnięcia licencji, zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu
osób/taxi, przewozy regularne, przewozy regularne specjalne.

3. Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza.


Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Burmistrza, bądź zleconych do realizacji przez Zastępców Burmistrza, Sekretarza lub Skarbnika.